Przedsiębiorcy wynajmujący gminne lokale, których działalność została ograniczona przez obostrzenia związane z pandemią, mogą wnioskować o zmniejszenie czynszu.

Dotyczy to branż, które objęte są ograniczeniami, nakazami i zakazami zawartymi w rozporządzeniu Rady Ministrów z 23 października. Przedsiębiorcy mogą wnioskować o zmniejszenie czynszu maksymalnie do 80% aktualnej stawki. Każdy wniosek rozpatrywany będzie indywidualnie.

Wnioski należy przesyłać na: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

– przedsiębiorcy mogą również wykorzystać wpłaconą kaucję na poczet zaległego czynszu, z zastrzeżeniem, że najemca uzupełni ją później

Dodatkowe informacje: Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych – Dział Zarządzania Nieruchomościami tel. 32 260 86 78

Obniżki stawek czynszowych mogą być stosowane zgodnie z zarządzeniem prezydenta miasta. Jego pełna treść na stronie www.bip.dabrowa-gornicza.pl

#KupujLokalnie i #DGnaWynos

Epidemia to trudny czas dla gastronomii, handlu i usług. Z myślą o dąbrowskich przedsiębiorcach prowadzone są akcje #KupujLokalnie i #DGnaWynos.

24 października ponownie zaczęły obowiązywać obostrzenia dotyczące lokali gastronomicznych – nie mogą serwować dań na miejscu, a jedynie na wynos lub z dowozem. Lista dąbrowskich barów i restauracji na stronie www.dabrowa-gornicza.com

Baza dąbrowskich przedsiębiorców i lokali gastronomicznych, oferujących zakupy z dowozem, mobilne usługi, posiłki na wynos albo dostarczane do klientów powstała w marcu, z inicjatywy Urzędu Miejskiego. Listy są na bieżąco aktualizowane.

Firmy chcące dołączyć do akcji mogą wysłać e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z danymi:

  • adres,
  • branża,
  • telefon,
  • adres e-mail,
  • w jakim obrębie można dostarczyć towar,
  • warunki sprzedaży i dowozu
  • godziny pracy.

Zmagania z koronawirusem są wyzwaniem m.in. dla handlowców, gastronomii, usługodawców i klientów. Akcje prowadzone w Dąbrowie Górniczej to wyjście im naprzeciw i odpowiedź na tę sytuację. Pomagają przedsiębiorcom w dotarciu z ofertą do klientów, z kolei mieszkańcom dają możliwość skorzystania z propozycji lokalnego biznesu bez wychodzenia z domu.

ePUAP i obsługa przez wydział

Dąbrowscy przedsiębiorcy mogą załatwiać sprawy przez system ePUAP, są także na bieżąco obsługiwani przez Wydział Rozwoju, Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestorów.

Naczelnik Wydziału tel. 784 077 804, 32 295 96 97, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Obsługa przedsiębiorców: tel. 662 138 251, 32 295 67 10, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,

w zakresie wniosków CEIDG: tel. 32 295 67 37, 32 295 69 13, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych: tel. 32 295 69 54, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,

Obsługa potencjalnych inwestorów, obsługa trwających procesów inwestycyjnych:

tel. 32 295 69 90, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel: 32 295 96 97, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zaświadczenia o położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji tel. 32 295 69 90, 32 295 68 85, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Bieżące informacje dla osób prowadzących działalność gospodarczą na stronie www.dabrowa-gornicza.com

Dąbrowski Inkubator Przedsiębiorczości

Przedsiębiorcy mogą korzystać z bezpłatnych porad doradców w Dąbrowskim Inkubatorze Przedsiębiorczości.

Konsultacje online dotyczą m.in.: marketingu, biznesu, księgowości, prawa i sprzedaży. Zapisy na stronach:
https://app.evenea.pl/event/dip-listopad1
https://app.evenea.pl/event/dip-listopad-STP

Infolinia DIP dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw działa pod numerem 533 322 578, czynna jest w godzinach:
poniedziałek 15-19
wtorek 8-13
środa 8-13
czwartek 15-19
piątek 8-10

Informacja o bieżącej działalności DIP na stronie www.inkubator-dabrowa.pl

Profil zaufany

W obecnej sytuacji warto założyć i korzystać z Profilu zaufanego. To wygodne narzędzie, dzięki któremu on-line, nie ruszając się z domu, można załatwić wiele spraw urzędowych.

Założenie profilu zaufanego jest proste i bezpłatne. Każdy mieszkaniec może dzięki niemu mieć dostęp do licznych instytucji publicznych. Warto z niego korzystać, szczególnie przydaje się m.in. przedsiębiorcom, bo jest ułatwieniem w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Krótki filmowy instruktaż, jak założyć profil zaufany

Profil zaufany można założyć na stronie www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany

Profil zaufany to potwierdzony zestaw danych, które jednoznacznie identyfikują jego posiadacza w usługach podmiotów publicznych w internecie. Te dane to imię (imiona), nazwisko, data urodzenia oraz numer PESEL. Profil zaufany jest tak zabezpieczony, aby nikt – poza jego właścicielem – nie mógł go użyć. Dzięki temu każda osoba, która ma profil zaufany i użyje go w usłudze internetowej podmiotu publicznego, jest wiarygodna. Za pomocą profilu zaufanego skutecznie potwierdzimy swoją tożsamość w internecie (to pozwala automatycznie udostępniać dane, które są przeznaczone tylko dla nas) oraz podpiszemy wniosek, jeśli jest to niezbędne do załatwienia sprawy.

fot. pixabay.com