Drukuj

Dostęp do informacji o bieżącym stanie zobowiązań oraz możliwość ich elektronicznego regulowania – takie możliwości daje platforma ekasa zintegrowana ze stroną Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

Platforma ekasa daje możliwość wglądu w wysokość wszystkich zobowiązań wobec miasta: od podatków od nieruchomości i środków transportu począwszy, przez dzierżawy i użytkowania wieczyste, na opłatach za posiadanie psa i planistycznej kończąc.

Do platformy można przejść przez zakładkę DLA MIESZKAŃCÓW na głównej stronie miasta lub bezpośrednio pod adres ekasa.dg.pl. By móc korzystać ze wszystkich funkcjonalności dąbrowskiej ekasy, należy założyć na niej konto za pomocą profilu zaufanego.

Po siedmiu dniach roboczych od założenia konta, zyskamy:

  • dostęp do informacji o stanie zobowiązań podatkowych i opłatach swoich oraz osób fizycznych i prawnych, które reprezentujemy;
  • możliwość elektronicznej realizacji płatności zobowiązań wobec Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej;
  • dostęp do formularzy elektronicznych usług udostępnianych przez Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej;

Co ważne, jak działa system można sprawdzić jeszcze przed założeniem osobistego konta. Taką możliwość daje konto demonstracyjne, na które można zalogować się po wybraniu zakładki „Twoje dane” w górnej części platformy ekasa.

Janina Bronikowska-Radosz, skarbnik Dąbrowy Górniczej, podkreśla, że ekasa to kolejne udogodnienie: – Każdy nasz klient ma indywidualny numer rachunku bankowego umieszczony na decyzji podatkowej i dzięki temu także może regulować zobowiązania wobec miasta bez wychodzenia z domu.

* * *

Wizytę w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej warto umówić online albo telefonicznie. Dzięki temu szybciej i łatwiej załatwimy sprawę, unikniemy też stania w kolejce.

Poprzez elektroniczny kalendarz na stronie kalendarz.dg.pl można umawiać wizyty dotyczące pojazdów i kierowców, dowodów osobistych i meldunków, spraw mieszkaniowych, geodezji i kartografii, a także działalności gospodarczej.

Umawianie wizyt to korzystne i wygodne rozwiązanie. Warto z niego skorzystać, bo jeśli będzie wielu klientów, przyjście do urzędu „z marszu” może wiązać się z kilkugodzinnym oczekiwaniem w kolejce. Dzieje się tak, ponieważ pierwszeństwo mają osoby, które wcześniej się umówiły.

Kalendarz umożliwia umawianie wizyt z wyprzedzeniem do 14 dni. W ustalonym terminie, nie wcześniej niż 30 minut przed ustaloną godziną, należy podejść do biletomatu i wpisać swój numer telefonu. Następnie system go autoryzuje i sprawdza, czy dana wizyta była faktycznie umówiona. Jeśli poprawnie zweryfikowano wizytę, otrzymamy bilet, który daje preferencyjne miejsce przed pozostałymi oczekującymi. Jeśli osoba umówiona przez kalendarz się spóźni, traci możliwość skorzystania z usługi.

Jeśli nie można skorzystać z umówionej wizyty, powinno się ją odwołać – dzięki temu ze zwolnionego terminu będzie mógł skorzystać ktoś inny. Odwołanie wizyty jest możliwe poprzez kliknięcie w przesłany link. Nieodwoływanie wizyt to jedna z głównych przyczyn ograniczonej dostępności do usług.

Wizytę najlepiej umówić samodzielnie poprzez kalendarz. Jeżeli nie mamy takiej możliwości, można zrobić to dzwoniąc do Centrum Obsługi Klienta – 32 295 67 00.

W Dąbrowie Górniczej wybrane urzędowe sprawy można załatwić również przez paczkomat. Usługa Paczkomat Urząd24 pozwala to zrobić bezkontaktowo i całodobowo. Więcej informacji na stronie www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci/urzedowe-sprawy-zalatwisz-przez-paczkomat/

Fot. pixabay.com