Czym są i jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania?

Zamierzasz prowadzić pozycjonowanie swojej strony internetowej samodzielnie? W takim przypadku warto dowiedzieć się, czym dokładnie są używane w trakcie tej metody promocji słowa kluczowe. Oto najważniejsze informacje na ich temat w pigułce!

Co to jest SEO?

Reklama jak pozycjonowanie stron internetowych polega na promowaniu ich w wyszukiwarce internetowej. Również określana jest ona mianem SEO.

Termin pozycjonowania czy SEO odnosi się do szeregu czynności, jakie mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce. Jeśli strona internetowa będzie wtedy dobrze widoczna, może wchodzić na nią więcej osób.

Najczęściej promocja tego typu odbywa się w wyszukiwarce Google, ponieważ to właśnie ona jest stosowana przez zdecydowaną większość internautów.

Pozycjonowanie stron internetowych powiązane jest również z innymi metodami promocji, do których zaliczane są marketing treści, czyli content marketing, marketing prowadzony w mediach społecznościowych, w tym na Facebooku, Instagramie.

Co to są słowa kluczowe?

Aby prowadzić pozycjonowanie stron internetowych, trzeba dobrać słowa kluczowe, które będą promowały ją w internecie.

Słowa kluczowe, określane też jako frazy kluczowe lub też po angielsku jako keywords, są słowami, które używane są podczas reklamy SEO. Są one umieszczane na stronie internetowej oraz w innych treściach, które ją promują, na przykład w artykułach sponsorowanych.

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe, które będą również właściwie nasycały treść, mogą sprawić, że strona będzie miała lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, dlatego też będzie wchodziło na nią więcej osób.

Jak dobierać słowa kluczowe do SEO?

Żeby dobrać frazy kluczowe do promocji przez SEO, warto przede wszystkim uwzględnić cel strony internetowej oraz jej zawartość.

Słowa te mogą być zarówno proste, ogólne, jak i bardziej szczegółowe. Również są to słowa typu long-tail, czyli dłuższe, a także słowa lokalne, które uzupełniane są o nazwy miast, regionów i używane są one podczas pozycjonowania lokalnego.

Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego?

Aby odpowiednio dobrać słowa kluczowe oraz sprawdzić liczbę ich wyszukiwań w internecie, można wykorzystać też dostępne online narzędzia.

Najczęściej do tego celu używany jest dostarczany przez Google Planer Słów Kluczowych, który jest darmowym i funkcjonalnym narzędziem.

Dostępne są również inne serwisy, które pozwalają na wskazanie, jakie słowa kluczowe pozwolą na skuteczną promocję strony, na przykład jak AnswerThePublic.com, Senuto, Ahrefs.

Potrzebujesz więcej porad dla początkujących? Zajrzyj na blog o pozycjonowaniu, gdzie czeka na Ciebie wiele pomocnych wskazówek!