Od 26 października w Dąbrowie Górniczej inaczej kursują tramwaje. Zmiany mają związek z modernizacją torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka.

Od soboty, 26 października, do godz. 03:30 w poniedziałek 28 października:

– tramwaje linii nr 21 będą kursować w relacji: Sosnowiec Milowice pętla – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy

– tramwaje linii nr 22 będą kursować w relacji: Będzin Osiedle Zamkowe pętla – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy

Na trasie Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy – Tworzeń Huta Katowice zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza T-21 obsługująca przystanki autobusowe (lub tymczasowe na wysokości tramwajowych).

Po weekendzie tramwaje kursować będą po skróconej trasie. Do odwołania wstrzymany będzie ruch od pętli w Gołonogu do huty „Katowice”.

Od poniedziałku 28 października wprowadza się zmiany rozkładów linii tramwajowych:

– linia nr 21 – wprowadzenie trasy: Sosnowiec Milowice pętla – Dąbrowa Górnicza Gołonóg Podstacja pętla wraz z korektami godzin odjazdów oraz obsady taborowej,

– linia nr 22 – wprowadzenie trasy: Będzin Osiedle Zamkowe pętla – Dąbrowa Górnicza Gołonóg Podstacja pętla wraz z korektami godzin odjazdów oraz obsady taborowej.

Na trasie: Dąbrowa Górnicza Gołonóg Kasprzaka – Tworzeń Huta Katowice uruchomiona zostanie przez Zarząd Transportu Metropolitalnego autobusowa komunikacja zastępcza T-21.

Informacje o zmianach i rozkłady jazdy: 26-28 października, od 28 października

Jak informują Tramwaje Śląskie, wykonawca prac zakończył modernizację drugiego toru na odcinku między rondem Budowniczych Huty Katowice a pętlą Gołonóg. Od strony ronda Budowniczych Huty Katowice do skrzyżowania ul. Kasprzaka z ul. Młodych oba tory są już ułożone, a torowisko częściowo podbite. W weekend podbijany będzie drugi tor i likwidowane rozjazdy technologiczne. Od poniedziałku rozpoczną się prace w ramach kolejnego etapu realizacji inwestycji na odcinku od pętli Gołonóg do przejazdu torowo-drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Kasprzaka z ul. Piłsudskiego.

Torowisko tramwajowe wzdłuż ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej przechodzi pierwszą w swojej 40-letniej historii kompleksową modernizację. Inwestycję zleconą przez Tramwaje Śląskie S.A., wartą prawie 63 mln zł, realizuje Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK Sp. z o.o.

Zadanie obejmuje przebudowę infrastruktury tramwajowej od skrzyżowania z ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Zaplecze, wraz z częścią pętli Gołonóg.

Łączna długość torów przewidzianych do przebudowy wynosi ok. 5.800 metrów toru pojedynczego, a długość modernizowanego odcinka linii dwutorowej to ok. 2,8 km. Na inwestycję składa się m.in. wymiana nawierzchni torowej, wymiana podbudowy torowiska, montaż 6 zwrotnic, montaż słupów i sieci trakcyjnej, przebudowa peronów przystankowych, wykonanie przejazdów torowo-drogowych oraz przejść dla pieszych. Prace ruszyły w marcu, powinny zakończyć się w drugiej połowie przyszłego roku.

Po zakończeniu robót poprawi się komfort podróży, bez charakterystycznego dzisiaj trzęsienia i podrzucania. Pozytywnie odczują to też mieszkańcy okolic linii, bo tramwaje poruszać będą się ciszej. Tramwaje Śląskie mają w planach modernizację całego dąbrowskiego odcinka torów, aż do granicy z Będzinem.