Zanim przyjdziesz do Urzędu Miejskiego, zadzwoń lub napisz maila, bo może nie musisz wychodzić z domu.

22 kwietnia weszło w życie rządowe rozporządzenie dotyczące częściowego znoszenia ograniczeń związanych z koronawirusem. W związku z odmrażaniem gospodarki, został określony katalog spraw, które powinny wykonywać urzędy. Rozporządzenie nie zmienia nic w funkcjonowaniu dąbrowskiego urzędu, który od początku epidemii załatwia wszystkie sprawy mieszkańców – mailowo, telefonicznie, przez biuro podawcze, a w szczególnych sytuacjach osobiście.

Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej cały czas wykonywał zadania wymienione w rozporządzeniu, a związane z: rejestracją stanu cywilnego, ewidencją ludności i dowodami osobistymi, pomocą społeczną, świadczeniem usług komunalnych; działaniem urzędów pracy, w tym w przedmiocie wsparcia przedsiębiorców w związku z epidemią wywołaną zakażeniami wirusem SARS-CoV-2; wydawaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych; decyzjami architektoniczno-budowlanymi i innymi, związanymi z inwestycjami, np. dotyczącymi ochrony środowiska.

Zanim przyjdziesz do Urzędu Miejskiego, zadzwoń lub napisz maila, bo może nie musisz wychodzić z domu. Telefonicznie lub mailowo uzyskasz informację, czy sprawę można załatwić zdalnie oraz czy jest ona obecnie konieczna.

Od 16 marca, ze względu na obostrzenia wprowadzone w całym kraju, zmienił się tryb pracy Urzędu Miejskiego. Mniej spraw załatwianych jest bezpośrednio, więcej zdalnie – telefonicznie, korespondencyjnie, mailowo czy przez platformę ePUAP.

Najpilniejsze sprawy, które załatwiane są bez konieczności wcześniejszego umawiania:

– sporządzenie aktu zgonu,

– uznanie ojcostwa wraz z wydaniem aktu urodzenia dziecka (pozostałe akty urodzenia online),

– odbiór dowodu osobistego.

PRZYPOMINAMY: od 16 kwietnia każda osoba przebywająca w miejscu publicznym musi zakrywać usta i nos, np. maseczką, szalikiem lub chustą wielofunkcyjną. Prosimy zakrywać twarz w trakcie wizyty w Urzędzie Miejskim.

Kasa Urzędu Miejskiego jest nieczynna. Wszystkie przelewy możesz uregulować online.

Ze względu na dużą liczbę osób dzwoniących, PROSIMY O CIERPLIWOŚĆ podczas próby połączenia się z Urzędem Miejskim. W konkretnych sprawach prosimy o kontakt z odpowiednim wydziałem – numery telefonów znajdują się poniżej. Nie dzwoń na ogólną infolinię urzędu – WYBIERZ BEZPOŚREDNIO NUMER WYDZIAŁU, z którym chcesz się skontaktować. To ułatwi załatwienie sprawy.

Urząd Stanu Cywilnego

WYDAWANIE ODPISÓW AKTÓW STANU CYWILNEGO:
telefon kontaktowy: 32 295 67 27

UZNANIE OJCOSTWA I REJESTRACJA AKTÓW ZGONU:
telefon kontaktowy: 32 295 67 94

INFORMACJA DOTYCZĄCA ETAPU REALIZACJI ZŁOŻONYCH WNIOSKÓW:
telefon kontaktowy: 32 295 67 38

REJESTRACJA AKTÓW URODZENIA I MAŁŻEŃSTWA:
telefon kontaktowy:
32 295 67 22
32 295 68 16
32 295 68 14

e-mail Urzędu Stanu Cywilnego: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Wydział Spraw Obywatelskich

W ZAKRESIE SPRAW MELDUNKOWYCH:
telefon kontaktowy:
32 295 67 16
32 295 69 55

W ZAKRESIE DOWODÓW OSOBISTYCH:
telefon kontaktowy:
32 295 67 61
32 295 9656

W ZAKRESIE POJAZDÓW:
telefon kontaktowy:
32 295 69 02
32 295 67 81
32 295 96 24

W ZAKRESIE PRAWA JAZDY ORAZ UPRAWNIEŃ:
telefon kontaktowy:
32 295 67 92 (prawa jazdy) / 32 295 69 01 (uprawnienia)

KONTAKT W SPRAWIE WYBORÓW:
tel. 32 295 69 28

Email Wydziału Spraw Obywatelskich: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wydział Polityki Społecznej

telefon kontaktowy: 32 295 68 93, 32 295 67 65
Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wydział Podatków i Opłat

Kontakt w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości, leśnego i rolnego: tel.: 32295 67 51, tel: 32295 67 52
Kontakt w sprawie opłat adiacenckich i planistycznych: tel.: 32295 67 33

telefon kontaktowy:
32 295 67 15

Email Wydziału Podatków i Opłat: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wydział Rozwoju, Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestorów

Naczelnik Wydziału tel. 784 077 804, 32 295 96 97, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Obsługa przedsiębiorców: tel. 662 138 251, 32 295 67 10, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,

w zakresie wniosków CEIDG: tel. 32 295 67 37, 32 295 69 13, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych: tel. 32 295 69 54, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,

Obsługa potencjalnych inwestorów, obsługa trwających procesów inwestycyjnych:

tel. 32 295 69 90, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,

tel: 32 295 96 97, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zaświadczenia o położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji
tel. 32 295 69 90, 32 295 68 85, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,

Wsparcie dla przedsiębiorców, przygotowane przez dąbrowski samorząd – sprawdź szczegóły

Wydział Infrastruktury Miejskiej

Adresami email do kontaktu są:

Naczelnik Wydziału – tel. 32 295 96 47, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Referat Dróg i Transportu – tel. 32 295 67 24, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Referat Zarządzania i Gospodarowania Odpadami – tel. 32 295 68 47, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Referat Zieleni i Oczyszczania – tel. 32 295 96 51, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Referat Zarządzania Energią – tel. 32 295 96 82, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Każdorazowo rekomenduje się uzgadnianie telefoniczne sposobu wniesienia podania do Wydziału Infrastruktury Miejskiej pod nr tel. 32 295 68 62.

Wydział Ochrony Środowiska

Numer kontaktowy Wydziału Ochrony Środowiska: 32 295 67 18

Email Wydziału Ochrony Środowiska: email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wydział Organizacji Pozarządowych i Aktywności Obywatelskiej
Centrum Aktywności Obywatelskiej

W sprawach związanych z działalnością podmiotów społecznych, wnioskami dotacyjnymi oraz zakładaniem stowarzyszeń i fundacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 668 573 952 bądź emailem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Kontakt telefoniczny w sprawach związanych z aktywnością obywatelską (w tym konsultacje społeczne, proces DBP 2.0 oraz budżet obywatelski) tel. 518 270 597

Wydział Oświaty

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 32 295 68 35

Rekrutacja do przedszkoli prowadzona jest bez zmian.

Wydział Urbanistyki i Architektury

Na każdym piśmie dotyczącym prowadzonej przez wydział sprawie jest numer telefonu osoby prowadzącej, wobec tego w razie pytań prosimy kontaktować się z tą osobą telefonicznie, w razie jej absencji pod numerem telefonu 32 2956 867 lub 32 295 96 02
Dodatkowych informacji dotyczących trybu i sposobu załatwiania spraw udzielają pracownicy wydziału pod numerem telefonu: 32 295 96 02, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wydział Geodezji i Kartografii

telefon kontaktowy:
32 295 67 55
32 295 69 68

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wydział Gospodarki Nieruchomościami

telefon kontaktowy:
32 295 68 32

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wydział Inwestycji Drogowych

telefon kontaktowy: 32 295 96 69

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Centrum Zarządzania Kryzysowego – Ośrodek Dyspozycyjny Prezydenta

tel. 32 262 44 10, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

tel. 32 295 69 26, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Biuro Rady Miejskiej

tel: 32 295 67 13, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wydział Inwestycji i Remontów

tel. 32 295 68 39, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wydział Kadr i Płac

tel. 32 295 67 40, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wydział Księgowości

tel. 32 295 67 49, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wydział Kultury, Sportu i Organizacji Czasu Wolnego

tel. 32 295 6897, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wydział Marki Miasta

tel. 32 2956 896, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wydział Nadzoru i Kontroli

tel. 32 295 68 81, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wydział Obsługi Urzędu

tel. 32 295 67 00, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych i Inspektora Ochrony Danych

tel. 32 295 6 825, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Dąbrowie Górniczej

  • ograniczona możliwość umawiania się w siedzibie inspektoratu,
  • wizyta w siedzibie inspektoratu możliwa będzie wyłącznie po wcześniejszym jej umówieniu telefonicznym, w przypadkach niecierpiących zwłoki,
  • w sytuacjach, w których nie jest to konieczne, prosimy o wyłączny kontakt telefoniczny lub pisemny (za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub elektronicznej.

***

POZOSTAŁE JEDNOSTKI MIEJSKIE

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

  1. Od 17 marca 2020 r. odwołane są posiedzenia składu orzekającego Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności. Osoby zainteresowane będą informowane na bieżąco o dalszych działaniach, w tym wyznaczeniu nowego terminu posiedzenia w późniejszym okresie.
  2. Pracownicy socjalni nie przeprowadzają wywiadów środowiskowych w miejscu zamieszkania, ale osoby, które są w szczególnie trudnej sytuacji finansowej, mogą zgłaszać swoje potrzeby telefonicznie lub emailem do pracowników socjalnych.
  3. Osoby, które ubiegają się o pomoc finansową, proszone są o podanie numeru konta bankowego, na które można przelać świadczenia, a w przypadku jego braku o założenie konta bezpośrednio w MOPS.
  4. Centrum Integracji Społecznej, ul. Wapienna 17, zawieszona działalność.
  5. Klubu Integracji Społecznej zawieszony, ale cały czas można uzyskać wsparcie telefoniczne pod numerem tel. 571 332 366.
Zawieszona została również działalność:
  • placówek wsparcia dziennego,
  • Dziennego Domu Senior i Wigor, siedziba główna ul. Morcinka 1 i filii: nr 1 ul. Korczaka 9a, nr 2 ul. Jaworowa 4a
  • Środowiskowego Domu Samopomocy, siedziba główna ul. Morcinka 15, filia ul. Swobodna 59
  • Warsztatów Terapii Zajęciowej, ul. Św. Antoniego 107.
  • Działalność Punktu Konsultacyjnego ds. Uzależnień przy ul. Karola Adamieckiego 13. Codziennie, w godzinach od 19:00 do 22:00 pod numerem telefonu 571332386 lub 322681222 dyżurują konsultanci „Telefonu Zaufania”, którzy udzielają specjalistycznego wsparcia.

Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych:

  • Podjęto decyzję o zamknięciu w weekendy targowisk miejskich przy ul. Tysiąclecia i Ludowej.
  • Ograniczono dostęp do budynków administracji i dyrekcji.
  • Odwołane zostały przyjęcia w ramach skarg i wniosków.
  • Na stronie internetowej umieszczona zostanie informacja dla mieszkańców o utrudnieniach.

Placówki opiekuńczo-wychowawcze:

Wstrzymano odwiedziny dzieci w podległych placówkach opiekuńczo-wychowawczych.

Miejski Zakład Gospodarowania Odpadami

Od 16 marca do odwołania obsługa klientów w MZGO odbywa się tylko zdalnie – telefonicznie, poprzez E-Puap, , mailowo. Bieżące informacje na stronie internetowej.

Od 22.04.2020 w sprawach pilnych (po wcześniejszym, telefonicznym uzgodnieniu terminu) można załatwić sprawę związaną z gospodarowaniem odpadami bezpośrednio w siedzibie MZGO przy Al. Piłsudskiego 34c.

Punkt obsługi na stanowisku nr 19 w UM jest nieczynny.

Bieżące informacje na stronie internetowej.
tel. 32 264 46 23
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej

Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej od dnia 13.03.2020 r. do odwołania zawiesza bezpośrednią obsługę klientów. Prosimy o pozostanie w domu i załatwianie spraw urzędowych w formie:
– elektronicznej
– telefonicznej
– drogą pocztową
– poprzez e-PUAP

Strona internetowa Powiatowego Urzędu Pracy: https://dabrowagornicza.praca.gov.pl
Elektroniczna rejestracja w Powiatowym Urzędzie Pracy: www.praca.gov.pl
Profil zaufany ePUAP: proces oraz wszelkie informacje na temat zakładania profilu zaufanego znajdziecie Państwo na stronie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
https://www.zus.pl/o-platformie-uslug-elektronicznych-pue-/profil-zaufany-epuap1

Jeżeli rejestracja elektroniczna byłaby z jakichś względów niemożliwa, istnieje możliwość wypełnienia niżej wymienionych dokumentów, wydrukowania ich, podpisania odręcznie i przesłanie pocztą lub w ostateczności dostarczenie do Urzędu (do wyznaczonego miejsca Biura Podawczego).
UWAGA! Brak własnoręcznego podpisu na powyższych dokumentach będzie skutkowało brakiem rejestracji.

Obsługa elektroniczna Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. i telefoniczna tel. 32 262 37 39, 32 262 29 39

Strona internetowa Powiatowego Urzędu Pracy: www.dabrowagornicza.praca.gov.pl

Szczegółowe informacje na fb: https://www.facebook.com/pupdg/

Obsługa osób bezrobotnych

– rejestracja, zasiłki, zaświadczenia, dodatki aktywizacyjne wew. 265, 246, 215, 255, 248

Kierownik wew. 245,246.

Elektroniczna rejestracja w Powiatowym Urzędzie Pracy: www.praca.gov.pl

Obsługa pracodawców

– oferty pracy, rekrutacje wew. 232

– szkolenia wew. 206, 211

– staże wew. 225, 226

– prace interwencyjne, doposażenie stanowisk wew. 212

– zatrudnianie cudzoziemców wew. 244, 233

Kierownik wew. 231, 229.

Informacje w sprawie dotacji na rozpoczęcie własnej działalności wew. 227,228, 231.

***
ZOBACZ, JAK ZAŁOŻYĆ PROFIL ZAUFANY