Drukuj

9 maja rozpoczniemy przebudowę kolejnego odcinka alei Piłsudskiego, wzdłuż której powstaną miejsca do parkowania. Z tego powodu zamknięty już od końca marca fragment w poniedziałek wydłuży się o 400 m.

Pod koniec marca została zamknięta jezdnia w kierunku huty między ulicami Graniczną i Tysiąclecia. Modernizacji torowiska tramwajowego towarzyszy bowiem przebudowa pasa drogowego. W poniedziałek 9 maja zamknięty już fragment jezdni zostanie wydłużony o odcinek między ul. Tysiąclecia a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka.

W praktyce oznacza to, że ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po dwóch pasach jezdni do centrum już od Ronda Budowniczych Huty Katowice. Trzeci wewnętrzny pas zostanie wyłączony z ruchu ze względu na prace przy torowisku.

– Na wewnętrzny pas – na wysokości tymczasowego przystanku autobusowego w kierunku centrum – zostanie również przeniesiony tymczasowy przystanek autobusowy w kierunku huty – wyjaśnia Bartosz Szewczyk z Wydziału Infrastruktury Miejskiej.

Zostanie zachowana możliwość przejścia na drugą stronę jezdni po istniejących przejściach dla pieszych.

Kierowcy jadący w stronę huty na drugą jezdnię zjadą kilkanaście metrów za skrzyżowaniem z ul. Tysiąclecia przez budowany właśnie przejazd przez torowisko. Co ważne, prawy pas przed skrzyżowaniem z ul. Tysiąclecia w czasie zamknięcia będzie służył jedynie do skrętu w prawo.

Powrót na jezdnię w kierunku huty zostanie wyznaczony przez skrzyżowanie z ul. Kasprzaka.

Nieczynne przejście podziemne zostanie zasypane

Na niespełna 400-metrowym odcinku al. Piłsudskiego między skrzyżowaniami z ul. Tysiąclecia i Kasprzaka planowana jest m.in. zmiana geometrii jezdni, budowa kanalizacji deszczowej, przekładka podziemnych sieci, przemodelowanie wyjazdu z ul. III Powstania Śląskiego oraz zasypanie nieczynnego od lat przejścia podziemnego.

– Zewnętrzny pas jezdni między skrzyżowaniem z ul. III Powstania Śląskiego a przejściem dla pieszych przed skrzyżowaniem z ulicą Kasprzaka zostanie wyłączony z ruchu i przeznaczony na miejsca postojowe – zapowiada Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.

Docelowo po obu stronach alei powstanie w ten sposób około 40 miejsc parkingowych.

Co ważne, w trakcie zamknięcia jezdni między skrzyżowaniami z ul. Tysiąclecia i Kasprzaka, na jednokierunkowej obecnie ulicy III Powstania Śląskiego zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy.

CZYTAJ TAKŻE: Tak zmienią się ulice Królowej Jadwigi i Piłsudskiego [WIZUALIZACJE]