Każdy motocykl, samochód czy motorower, który porusza się po drogach, musi zostać zarejestrowany. Rejestracji wymagają także przyczepy i naczepy oraz pojazdy samochodowe inne – quady.
Na ogół na rejestrację/zgłoszenie nabycia pojazdu jest 30 dni od daty kupna, jednakże z uwagi na obecną sytuację związaną z COVID 19 czas ten został wydłużony do 180 dni od daty zakupu. Jeśli się tego nie zrobi w tym czasie, może zostać nałożona kara za nieterminową rejestrację pojazdu lub nie zgłoszenie jego nabycia.
Gdzie można dokonać rejestracji pojazdu?
Rejestracja pojazdu ma miejsce w Urzędzie Miejskim. Można to załatwić osobiście, pobierając bilet z biletomatu znajdującego się przy wejściu lub umawiając się na wizytę on-line poprzez kalendarz.dg.pl, w którym można dokonać rezerwacji odpowiadającego terminu. Potwierdzenie wizyty z wyznaczonym numerem zostanie wysłane na podany adres e-mail.
Przed złożeniem wniosku należy dokonać opłaty za rejestrację na konto bankowe: Getin Noble Bank S.A. o/Będzin 20 1560 1010 0000 9480 0000 1082. Trzeba zachować dowód wpłaty lub potwierdzenie przelewu, ponieważ będą potrzebne jako załączniki do dokumentacji.
Jeżeli sprawa załatwiana jest przez pełnomocnika należy wnieść jeszcze opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł od każdego pełnomocnictwa na konto Getin Noble Bank S.A. o/Będzin 83 1560 1010 0000 9480 0000 1112.
Dokumenty potrzebne do rejestracji
Aby zarejestrować pojazd należy wypełnić wniosek o rejestrację pojazdu, w którym muszą znaleźć się dane osobowe, informacje o pojeździe, załącznikach itp. Jak wypełnić wniosek pokazuje film: http://www.dabrowa-gornicza.pl/wideo/jak-zarejestrowac-pojazd/.
Do wniosku trzeba dołączyć stosowne dokumenty. Jakie są to dokumenty zależy od różnych czynników, takich jak to, od kogo zakupiono pojazd, czy był on fabrycznie nowy, czy używany, a także czy zakupiono go w kraju lub za granicą. Podobnie jest z opłatami za rejestrację. Informację na ten temat można uzyskać pod linkiem: https://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/5887/dokument/73371).