Folder reklamowy to bardzo ważny dla firmy gadżet. Radzimy, jak go zaprojektować

Prawidłowo opracowana strategia marketingowa to ważny element prowadzenia biznesu. Aby przyniosła określony skutek, nie można ograniczać się jedynie do działań w internecie. Ważne są także tradycyjne formy przekazu reklamowego takie jak foldery. Jak je zaprojektować, żeby były atrakcyjne dla klientów i zwiększyły zyski ze sprzedaży? Podpowiadamy!
Jak wygląda folder reklamowy?
Dobre materiały marketingowe muszą być dopasowane do branży, charakteru prowadzonej działalności oraz potrzeb odbiorców. Jednymi z najbardziej uniwersalnych nośników przekazu są katalogi produktów reklamowych. Mogą przyjmować różne formaty, jednak najczęściej występują w formie książki. To ułatwia zapoznanie się klientów z zawartością oraz umożliwia umieszczenie obszernych informacji o ofercie. To, jak wygląda folder reklamowy, zależy od tego, jaką funkcję ma pełnić. Możesz go wykorzystać do prezentacji firmy, świadczonych usług lub sprzedawanych produktów.
Katalogi firmowe gdzie zamówić?
Wykonywaniem materiałów reklamowych zajmują się firmy poligraficzne. Najprostszym sposobem jest złożenie zamówienia w drukarni internetowej. Wśród godnych polecenia znajduje się OpenPrint.pl, która oferuje projektowanie katalogów z możliwością ich dowolnej personalizacji. Na stronie drukarni możesz nie tylko wybrać rodzaj katalogu produktów reklamowych, ale także stworzyć własny projekt. Służą do tego gotowe makiety oraz opcje, dzięki którym określisz parametry produktu. O czym należy pamiętać, jeżeli zdecydujesz się na samodzielne projektowanie katalogów?
Rodzaj katalogu reklamowego
Zanim przejdziesz do projektowania katalogów firmowych, musisz określić, jaką mają mieć formę. Dużą popularnością cieszą się foldery zszywane, gdyż pozwalają na wygodne przeglądanie oferty. Sprawdzą się jednak przy niewielkiej objętości stron, dlatego mogą być dobrą alternatywą dla tradycyjnych ulotek. Mimo to drukarnia oferuje możliwość naniesienia nadruku nawet na 56 kartek, stosując przy tym nowoczesne i wytrzymałe techniki szycia.
Format katalogu produktów reklamowych
Katalog spiralowany
Kolejnym krokiem podczas projektowania katalogów jest wybór formatu. Jeżeli chcesz, aby folder prezentował nie tylko oferowane produkty, ale także informacje o nich, zdecyduj się na większy rozmiar. Oprócz standardowego A4 masz także możliwość samodzielnego wybrania formatu na specjalne zamówienie. W takich przypadkach lepszym rozwiązaniem będzie zamówienie spiralowanego katalogu produktów reklamowych, dzięki czemu przeglądanie stron będzie wygodniejsze.
Projekt graficzny katalogów reklamowych
Format czy wielkość jest ważna, ale nie decyduje o skuteczności folderu. Najważniejszą rolę odgrywa projekt graficzny, który odpowiada za jego atrakcyjność oraz czytelność. Podczas projektowania katalogów firmowych nie przesadzaj z nadmiarem tekstu i ogranicz się do najważniejszych informacji. Zadbaj też o to, aby umieszczone zdjęcia były wyraźne i profesjonalnie wykonane. Ważne jest także to, aby kolorystyka była zgodna z identyfikacją wizualną Twojej firmy, a jednocześnie nie wpływała negatywnie na przejrzystość katalogu.
Katalogi reklamowe cena
Koszt zakupu materiałów promocyjnych zależy od rodzaju produktu i jego parametrów. Jeżeli zdecydujesz się na zamówienie większego nakładu materiałów, możesz liczyć na atrakcyjne zniżki na realizację katalogów reklamowych. Cena regularna może być wyższa przy skorzystaniu z dodatkowych usług, takich jak ekspresowa realizacja lub pomoc studia graficznego. Mimo to warto zainwestować w foldery firmowe, gdyż pozytywnie wpłyną na rozwój Twojego biznesu.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski