Marketing jest obszarem, w którym cały czas należy się rozwijać. Z każdym dniem, tworzone są nowe udogodnienia. Żeby być profesjonalnym marketingowcem, należy podążać za najnowszymi trendami. Bardzo często zmieniają się oczekiwania i cele klientów, co skutkuje ciągłą modyfikacją technik marketingowych. Wiedze można czerpać z wielu źródeł, ale jedną z najlepszych dawek informacji są wydarzenia marketingowe. Nie ważne, czy dana osoba stawia pierwsze kroki w marketingu, czy chce poszerzać wiedze - takie spotkania na pewno rozwiną każdego. Warto wiedzieć skąd czerpać wiedzę o wydarzeniach marketingowych w Polsce.
Internet to podstawa!
Prawdziwą skarbnicą wiedzy staje się Internet - można znaleźć tutaj naprawdę sporo informacji! Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z tych zasobów, aby poszerzyć swoją wiedzę. Portale branżowe, które zajmują się tematyką marketingu, są obowiązkowym punktem dla każdego. Warto tutaj zaglądać regularnie, aby być na bieżąco.
Do najbardziej cenionych portali marketingowych należą:
- wirtualnemedia.pl,
- nowymarketing.pl,
- o-m.pl,
- marketingprogress.pl,
- marketing-news.pl.
Znajdują się tutaj najnowsze informacje i trendy na przyszłość. Można też znaleźć tutaj wszelkie wydarzenie marketingowe, zarówno w formie stacjonarnej jak i online.
Warto sięgnąć też do gazet!
Oprócz cennych informacji z Internetu warto też czerpać wiadomości z gazet. Tworzone one są przez ekspertów, którzy zajmują się tematyką marketingu na co dzień. Do najważniejszych czasopism należą:
- "Marketer+",
- "Brief",
- "Press",
- "Marketing w Praktyce",
- "Nowe Media",
- "Sprawny Marketing".
Szczególnie ciekawym źródłem informacji jest ta ostatnia pozycja. Oprócz wydawania czasopisma, firma organizuje swoje własne eventy. Wydawca reklamuje się jako największe i najważniejsze wydarzenie funkcjonujące w obszarze marketingu w Polsce.
Celem są spotkania z profesjonalistami, którzy dzięki swojej merytorycznej wiedzy zapewniają ogrom informacji pozostałym uczestnikom. To bez wątpienia, wydarzenie, w którym musi wziąć udział każda osoba, która pracuje w marketingu.
Warto spojrzeć na media społecznościowe!
Social media to solidna dawka wiedza na temat wydarzeń marketingowych. Warto dołączyć do ciekawych grup tematycznych na Facebooku, które zapewnią dużo cennych informacji. Należy też śledzić fanpage agencji marketingowych czy gazet funkcjonujących w obszarze marketingu. Ważnym medium jest też LinkedIn, który jest wręcz obowiązkowy dla wszystkich osób z branży. Dobrym źródłem wiedzy jest też Twitter - ze względu na specyfikę tego medium, świetnym wyborem jest obserwowanie dzięki niemu uznanych fachowców poruszających się w obszarze marketingu internetowego.
A może blog?
Blogi najczęściej prowadzone są przez osoby z doświadczeniem, które posiadają sporą wiedzę i nie boją się firmować jej swoimi danymi osobowymi. Często poparta jest cennymi przykładami, tak zwanymi case studies. Warto śledzić ich wpisy. Ciekawą formą jest też zapisanie się do newslettera - wtedy na skrzynce pocztowej można znaleźć powiadomienia o wydarzeniach, e-bookach czy ciekawych materiałach.