Drukuj

Dostęp do informacji o bieżącym stanie zobowiązań oraz możliwość ich elektronicznego regulowania – takie możliwości daje platforma ekasa zintegrowana ze stroną Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.

– Trwa właśnie akcja doręczania decyzji podatkowych przy pomocy gońców. To dobry moment do założenia konta na platformie ekasa, aby w przyszłości jeszcze wcześniej poznać swoje zobowiązania wobec miasta i opłacać je bez wizyty w urzędzie – mówi Agata Kemona, dyrektor Departamentu Zarządzania Kadrami i Urzędem.

Platforma ekasa daje możliwość wglądu w wysokość wszystkich zobowiązań wobec miasta: od podatków od nieruchomości i środków transportu począwszy, przez dzierżawy i użytkowania wieczyste, na opłatach za posiadanie psa i planistycznej kończąc.

Do platformy można przejść przez zakładkę DLA MIESZKAŃCÓW na głównej stronie miasta lub bezpośrednio pod adres ekasa.dg.pl . By móc korzystać ze wszystkich funkcjonalności dąbrowskiej ekasy, należy założyć na niej konto za pomocą profilu zaufanego.

Po siedmiu dniach roboczych od założenia konta, zyskamy:

  • dostęp do informacji o stanie zobowiązań podatkowych i opłatach swoich oraz osób fizycznych i prawnych, które reprezentujemy;
  • możliwość elektronicznej realizacji płatności zobowiązań wobec Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej;
  • dostęp do formularzy elektronicznych usług udostępnianych przez Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej;

Co ważne, jak działa system można sprawdzić jeszcze przed założeniem osobistego konta. Taką możliwość daje konto demonstracyjne, na które można zalogować się po wybraniu zakładki „Twoje dane” w górnej części platformy ekasa.

Joanna Bronikowska-Radosz, skarbnik Dąbrowy Górniczej, podkreśla, że ekasa to kolejne udogodnienie: – Każdy nasz klient ma indywidualny numer rachunku bankowego umieszczony na decyzji podatkowej i dzięki temu także może regulować zobowiązania wobec miasta bez wychodzenia z domu.

* * *

Wizytę w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej warto umówić online albo telefonicznie. Dzięki temu szybciej i łatwiej załatwimy sprawę, unikniemy też stania w kolejce.

Poprzez elektroniczny kalendarz na stronie kalendarz.dg.pl można umawiać wizyty dotyczące pojazdów i kierowców, dowodów osobistych i meldunków, spraw mieszkaniowych, geodezji i kartografii, a także działalności gospodarczej.

Umawianie wizyt to korzystne i wygodne rozwiązanie. Warto z niego skorzystać, bo jeśli będzie wielu klientów, przyjście do urzędu „z marszu” może wiązać się z kilkugodzinnym oczekiwaniem w kolejce. Dzieje się tak, ponieważ pierwszeństwo mają osoby, które wcześniej się umówiły.

Kalendarz umożliwia umawianie wizyt z wyprzedzeniem do 14 dni. W ustalonym terminie, nie wcześniej niż 30 minut przed ustaloną godziną, należy podejść do biletomatu i wpisać swój numer telefonu. Następnie system go autoryzuje i sprawdza, czy dana wizyta była faktycznie umówiona. Jeśli poprawnie zweryfikowano wizytę, otrzymamy bilet, który daje preferencyjne miejsce przed pozostałymi oczekującymi. Jeśli osoba umówiona przez kalendarz się spóźni, traci możliwość skorzystania z usługi.

Jeśli nie można skorzystać z umówionej wizyty, powinno się ją odwołać – dzięki temu ze zwolnionego terminu będzie mógł skorzystać ktoś inny. Odwołanie wizyty jest możliwe poprzez kliknięcie w przesłany link. Nieodwoływanie wizyt to jedna z głównych przyczyn ograniczonej dostępności do usług.

Wizytę najlepiej umówić samodzielnie poprzez kalendarz. Jeżeli nie mamy takiej możliwości, można zrobić to dzwoniąc do Centrum Obsługi Klienta – 32 295 67 00.

W Dąbrowie Górniczej wybrane urzędowe sprawy można załatwić również przez paczkomat. Usługa Paczkomat Urząd24 pozwala to zrobić bezkontaktowo i całodobowo. Więcej informacji na stronie www.dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci/urzedowe-sprawy-zalatwisz-przez-paczkomat/

Fot. pixabay.com