Samodzielny audyt SEO czy audyt z pomocą śląskiej agencji?

Prowadzenie działań z zakresu pozycjonowania wymaga nie tylko posiadania wiedzy na ten temat. Przed rozpoczęciem prac wskazane jest przeprowadzenie audytu SEO. Wyjaśniamy, czym jest oraz czy lepiej wykonać go samodzielnie, czy skorzystać z pomocy agencji SEO działającej na terenie Śląska.

Czym jest audyt SEO? Po co się go przeprowadza?

Audyt SEO to zespół wyspecjalizowanych prac, które polegają na wszechstronnej analizie strony internetowej pod kątem czynników, które są weryfikowane przez roboty wyszukiwarki w celu ustalenia pozycji danej witryny. Głównie skupia się na Google, które stanowi najpopularniejsze rozwiązanie w naszym kraju. Audyt SEO dzieli się na on-site, który analizuje budowę sprawdzanej strony internetowej (kwestiach technicznych), a także na treści na niej oraz off-site – związany z budowaniem autorytetu strony w sieci. Dzięki rzetelnemu przeprowadzeniu go można odnaleźć błędy oraz obszary ryzyka, które są konieczne do uwzględnienia podczas pozycjonowania strony internetowej oraz jej optymalizacji pod roboty Google. Wskazówki, dzięki którym można jeszcze lepiej zrozumieć audyt SEO oraz spróbować przeprowadzić go samodzielnie, przedstawia śląska agencja SEO Bizzit. Czy jednak działanie na własną rękę jest korzystne?

Audyt SEO samodzielnie czy z pomocą śląskiej agencji?

Działania związane z audytem SEO bardzo często stanowią część oferty polskich agencji zajmujących się pozycjonowaniem. Posiadają one wiedzę, doświadczenie, a także narzędzia (które rzadko bywają darmowe czy tanie), dzięki którym mogą przeprowadzić sprawnie rzetelne działania związane ze sprawdzeniem stanu danej witryny internetowej. Kolejnym atutem jest to, że profesjonalna agencja SEO może od razu wdrożyć najważniejsze poprawki oraz ustalić harmonogram dalszych prac, które pozwolą na systematyczne podnoszenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Przeprowadzenie audytu SEO zlecić można jednej ze śląskich agencji, np.:

  • Bizzit,
  • MAVIKA,
  • Cube Interactive,
  • Silnet Media,
  • inmedium.pl,
  • Setia.

Rozwiązanie to jest dużo korzystniejsze, zwłaszcza dla osób, które na co dzień nie mają do czynienia z SEO i opisane wcześniej porady związane z samodzielnym audytem są dla nich niejasne. Prowadzone przez nich samodzielnie działania mogą być nie tylko bardzo czasochłonne, ale i nie przynieść oczekiwanego efektu. Warto także wspomnieć o darmowych audytach SEO, które oferowane są przez wiele serwisów oraz firm związanych z pozycjonowaniem. Zazwyczaj są one bardzo podstawowe, nie skupiają się na całościowej analizie stanu witryny, przez co wprowadzone na podstawie tychże rekomendacji poprawki mogą nie skutkować pożądanymi wzrostami w wynikach wyszukiwania Google.

Kiedy przeprowadzić audyt SEO?

Audyt SEO to zazwyczaj skomplikowane i wielogodzinne działanie. Jego przeprowadzenie jest jednak konieczne w kilku przypadkach. Przede wszystkim wykonuje się go, rozpoczynając współpracę z agencją zajmującą się pozycjonowaniem stron. Na jego postawie specjaliści wiedzą, jakie działania należy wdrożyć oraz na których skupić się w pierwszej kolejności. Dodatkowo prace z tego zakresu wskazane są w momencie uruchomienia nowej strony internetowej, przenoszenia witryny, wprowadzania na niej kluczowych zmian, a także gdy zauważone zostaną spadki pozycji oraz zagrożenia dla widoczności strony.