W sobotę 14 stycznia do centrum miasta wróciły autobusy linii nr 16, 79 i 242. Kursują tam także nowa linia 641 i metrolinia M103. Wszystkie wymienione jako pierwsze zatrzymują się również na nowym przystanku pod dworcem PKP.
M103 to trzecia metrolinia w naszym mieście, po uruchomionej w maju 2021 roku linii M2 i kursującej od listopada linii M109. Pierwsza łączy Dąbrowę Górniczą z Katowicami, druga kursuje do Sławkowa.
Tym razem Zarząd Transportu Metropolitalnego postanowił połączyć Bobrowniki z Dąbrową Górniczą. W naszym mieście M103 kursuje niemal po tej samej trasie co linia nr 79, obsługując przystanki: Marianki, Marianki Letnia (nż), Park Zielona Krzyż Powstańczy (nż), Park Zielona Centrum Sportu, Park Zielona Las (nż), Park Zielona Promenada, Korzeniec Zielona, Fabryka Pełna Życia i Dworzec PKP [zobacz także – nowe nazwy kilkudziesięciu przystanków w Dąbrowie Górniczej].
– Mimo że trasa nowej metrolinii w naszym mieście prawie pokrywa się z trasą linii 79, zdecydowaliśmy o pozostawieniu tej drugiej, dzięki czemu mieszkańcy Marianek i Korzeńca zyskają więcej połączeń do i z centrum miasta – podkreśla prezydent Marcin Bazylak.
TUTAJ można zapoznać się z rozkładem jazdy metrolinii M103
Nowa linia z Ratanic do centrum Dąbrowy Górniczej
Szesnaście dodatkowych połączeń do i z centrum mieszkańcy Marianek i Korzeńca oraz Ratanic zyskali w dni robocze dzięki nowej linii minibusowej 641. W weekend to 24 kursy dziennie.
Linia 641 uzupełnia „luki” w rozkładzie linii 242, co jednak istotne, do centrum nowa linia jedzie nie przez Podłosie i Niepiekło, jak 242, lecz właśnie przez Marianki i Zieloną.
TUTAJ można się zapoznać z rozkładem jazdy linii 641
Z parku Zielona została natomiast wycofana linia 716, która nad Pogorię III od 14 stycznia kursuje przez centrum miasta z alei Majakowskiego oraz w czterech wybranych kursach z Gołonoga. Docelowo wszystkie kursy 716 nad Pogorię III zaczynać się będą w Gołonogu. Będzie to możliwe od połowy roku, gdy ZTM rozstrzygnie ogłoszony niedawno przetarg na obsługę linii 716.
TUTAJ można się zapoznać z nową trasą linii 716
Pięć linii wjedzie 14 stycznia do centrum przesiadkowego
Wraz z uruchomieniem M103 wszystkie linie, które do tej pory kończyły trasę na ul. Limanowskiego, obsługują przystanek Fabryka Pełna Życia (dawniej Pałac Kultury) w drodze do i z centrum przesiadkowego przy dworcu PKP.
Wszystkim wspomnianym liniom, a więc 16, 79, 242, 641 i M103 na przystanku przed dworcem dedykowane jest stanowisko nr 2.
W centrum przesiadkowym trwają jeszcze prace wykończeniowe. W kolejnych miesiącach pod dworzec sukcesywnie kierowane będą następne linie. Docelowo pod dworcem zatrzymywać się będą także: 28, 55, 116, 140, 182, 604, 612, 637, 690, 928 i M109.