Na ul. Piłsudskiego – na odcinku od ul. Kasprzaka do Morcinka – ruch odbywa się obiema jezdniami. To nie koniec zmian dla kierowców.
Organizacja ruchu została zmieniona we wtorek, 18 lipca. Dotąd do dyspozycji była jezdnia w stronę huty, a na jezdni w kierunku centrum trwały prace drogowe. Ich zakończenie pozwoliło udostępnić ją kierowcom. Na początku sierpnia do użytku powinien zostać oddany kolejny fragment – od ul. Morcinka do ul. Poniatowskiego (przy targowisku).
Ważna zmiana zaszła też na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego i Tysiąclecia, gdzie powstaje rondo. W związku z jego budową, z ul. Piłsudskiego nie wjedziemy w ul. Tysiąclecia w kierunku WORD, nie wyjedziemy też z tej części na ul. Piłsudskiego. Objazd wytyczono przez ul. Kasprzaka i Kosmonautów.
Na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego, Morcinka i Leśnej, które przebudowano na rondo, od 18 lipca obowiązuje ruch okrężny.
Ze względu na trwające prace i wiele zmian na drogach, kierowcy nie powinni jeździć „na pamięć”, ale zachować szczególną ostrożność i zwracać uwagę na oznakowanie.
Ronda zastępują zwykłe skrzyżowania
W ramach przebudowy głównej miasta, od granicy z Będzinem – wzdłuż ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego – do ronda Budowniczych Huty Katowice modernizowane jest torowisko tramwajowe. Tramwaje powinny wyjechać na nie we wrześniu.
Zmieniają się także jezdnie, które m.in. zyskują nową nawierzchnię i powstają na nich ronda. Taka organizacja ruchu pojawi się także na skrzyżowaniach:
- ul. Sobieskiego i ul. Chopina
- ul. Królowej Jadwigi i ul. Wojska Polskiego
- ul. Królowej Jadwigi, al. Piłsudskiego, ul. Poniatowskiego i ul. Majakowskiego
- al. Piłsudskiego i ul. Graniczną
- al. Piłsudskiego i ul. Tysiąclecia
– Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązania, bo ronda w miejscu klasycznych skrzyżowań to najlepszy sposób na usprawnienie i upłynnienie ruchu – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
W niektórych miejscach, np. przy targowisku, będzie możliwość regulacji ruchu pieszych przy pomocy sygnalizatorów świetlnych. Zlikwidowane zostaną przejścia podziemne na Adamieckiego, na Redenie i przy Damelu. W ich rejonie będzie można korzystać z przejść w poziomie jezdni. Inwestycja obejmuje także remont chodników i budowę dróg rowerowych.