Drukuj

W trakcie zaplanowanej na ponad rok przebudowy trasy między aleją Róż a rondem Budowniczych Huty Katowice, pasażerowie nadal będą mogli korzystać z tramwajów. Wyjątkiem będzie weekend 13-14 listopada.

Na najbliższy weekend krakowska firma ZUE SA, której Tramwaje Śląskie i miasto zleciły przebudowę 2,6-kilometrowej trasy, zaplanowała zabudowę rozjazdów. Dzięki nim po weekendzie tramwaje wrócą na tory i – z wykorzystaniem systemu mijankowego – kursować będą po torze w kierunku Będzina. W tym czasie ekipy budowlane rozpoczną prace na torze w kierunku huty.

– Przebudowa torowiska będzie prowadzona etapami. System mijankowy sprawi, że wykonawca będzie mógł przystąpić do pracy, a tramwaje będą w dalszym ciągu wozić pasażerów – potwierdza Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.

W trakcie weekendowej zabudowy rozjazdów na trasie między przystankami Tworzeń Huta Katowice i Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona jako T-21. W tym czasie:

  • tramwaje linii nr 21 będą kursować według specjalnego rozkładu jazdy w relacji Sosnowiec Milowice Pętla – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy;
  • tramwaje linii nr 22 będą kursować według specjalnego rozkładu jazdy w relacji Czeladź Dworzec – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy;
  • kursujące w soboty tramwaje linii nr 28 będą kursować wg specjalnego rozkładu jazdy w relacji: Będzin Osiedle Zamkowe Pętla – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy.

Zlecona pod koniec września ZUE Kraków inwestycja przewiduje m.in. przebudowę 10 peronów przystankowych. Wyróżnikiem inwestycji będą zintegrowane przystanki tramwajowo-autobusowe Gołonóg Manhattan i Dąbrowa Górnicza Aleja Róż: w tych lokalizacjach autobusy zjeżdżać będą z wewnętrznych pasów jezdni na torowisko.

W miejskim zakresie inwestycji jest m.in. przebudowa układu drogowego i oświetlenia ulicznego, budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ul. Morcinka, budowa i przebudowa chodników oraz ciągów pieszo-rowerowych i dróg dla rowerów (TUTAJ możecie zapoznać się ze szczegółowym zakresem prac między kolejnymi skrzyżowaniami).

Jak poinformował Andrzej Zowada, Tramwaje Śląskie wybrały wykonawcę przebudowy torowiska i układu drogowego między aleją Róż a pętlą przy Urzędzie Pracy. – W tym przypadku generalnym wykonawcą również została firma ZUE SA, z którą pod koniec listopada planujemy podpisać umowę – zapowiada Andrzej Zowada.

Przebudowa torowisk w ciągu ulic Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej jest elementem „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską.

Zakres prac finansowany przez Dąbrowę Górniczą jest częścią zadania pod nazwą „Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza – Etap III” – zakres drogi wojewódzkiej i powiatowej.