UM Dąbrowa Górnicza: Prace przy tunelu zmieniły organizację ruchu na rondzie. Przed świętami wszystko ma wrócić do normy

2 min czytania

Na początku przyszłego roku piesi i rowerzyści powinni już korzystać z tunelu pod torowiskiem , który zastąpi przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej. Prace przy nim weszły w kolejny etap, co spowodowało małą zmianę w organizacji ruchu.

** Skrzyżowanie ul. Poniatowskiego, Konopnickiej i Kolejowej tymczasowo przestało być rondem i wprowadzono na nim ruch jednokierunkowy.** Przejazd jest możliwy od ul. Poniatowskiego. W przeciwną stronę można jechać równoległą ul. Kopernika mówi Krzysztof Serafiński , zastępca naczelnika wydziału inwestycji drogowych UM.

Zmiana organizacji ruchu spowodowana jest ustawieniem wiertnicy w sąsiedztwie ronda, co wymaga zamknięcia jego części. Normalny ruch powinien zostać przywrócony przed świętami.

Na placu budowy trwa wykonywanie konstrukcji muru oporowego , który powstaje z pali zalewanych betonem. Następnie będziemy robić wykop pod pochylnię prowadzącą do tunelu ** informuje Arkadiusz Stolarz** , dyrektor kontraktu z firmy Nowak-Mosty.

Udostępnienie tunelu pieszym i rowerzystom planowane jest na początek 2022 r. Do tego czasu mogą korzystać z tradycyjnego przejścia przez tory. Kierowcy nie jeżdżą tamtędy już od połowy września, a chcący przejechać na drugą stronę mają do dyspozycji wiadukt między ul. Graniczną i Łączącą. Docelowo jeździć będą tunelem przy stacji kolejowej, który połączy ul. Kościuszki i Limanowskiego.

To wszystko elementy budowy centrum przesiadkowego i przebudowy układu drogowego w śródmieściu. W ramach tej inwestycji powstaną też m.in. parkingi po obu stronach torów przy ul. Kościuszki i Limanowskiego łącznie na 375 miejsc; przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów;droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową; droga łącząca ul. Limanowskiego i ul. Robotniczą; ronda na skrzyżowaniach istniejących i budowanych dróg. Przebudowane zostaną także perony i tory przy stacji. Przedsięwzięcie, na zlecenie miasta i PKP PLK S.A, prowadzone jest przez konsorcjum firm Complex i Nowak-Mosty. Prace rozpoczęły się w październiku 2020 r., a wszystko ma być gotowe do końca marca 2023 r. **Modernizację ma przejść również budynek dworca. **Na jej wykonawcę PKP S.A. wybrały firmę Beger Bau Polska, która ma ją przeprowadzić do końca 2023 r.

Efekt inwestycji ma usprawnić poruszanie się po Dąbrowie Górniczej. Ronda, tunele i łączniki ulic upłynnią ruch i podniosą bezpieczeństwo jego uczestników. Do centrum przesiadkowego będzie można łatwo dotrzeć rowerem , autobusem albo samochodem , dla którego bez trudu znajdzie się miejsce parkingowe. Stamtąd w podróż poza miasto będzie można wybrać się pociągiem. Szykowana jest również nowa siatka połączeń autobusowych , która ma umożliwić szybsze i prostsze dotarcie z dzielnic do centrum, bez konieczności odbywania kilkudziesięciominutowych wycieczek krajoznawczych”.

Informacje o miejskich inwestycjach zmieniających układ komunikacyjny na stronie zieloneswiatlo.dg.pl

**PK
**fot. Piotr Purzyński

Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci/prace-przy-tunelu-zmienily-organizacje-ruchu-na-rondzie-przed-swietami-wszystko-ma-wrocic-do-normy/

Autor: krystian