Jeśli szukasz miejsca, od którego mógłbyś zacząć swoje działania marketingowe w Internecie, założenie witryny internetowej może nie być pierwszą rzeczą, która przychodzi Ci na myśl. Ale jeśli chodzi o pozyskiwanie ruchu, leadów i sprzedaży - sukces Twojej strony internetowej jest najważniejszy. Dlaczego? Ponieważ im więcej osób odwiedzi Twoją witrynę i podejmie w związku z tym jakieś działania, tym większe prawdopodobieństwo, że wygenerujesz leady i sprzedaż. Jest to również jedno z najłatwiejszych miejsc do rozpoczęcia działań marketingowych, ponieważ można na niej zrobić tak wiele rzeczy od razu, bez konieczności inwestowania w drogie oprogramowanie lub sprzęt. Oprócz czasu, połączenia z Internetem i komputera z dostępem do Internetu nie potrzeba wiele. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o tym, co co powoduje skuteczne pozycjonowanie.
Twórz niesamowite treści
Treść jest królem. To coś, co powinno być na szczycie każdego planu marketingowego. Możesz mieć najlepszą stronę internetową na świecie, ale jeśli nie będzie miała dobrej treści, nikt jej nie odwiedzi, nie przeczyta, ani nie podejmie żadnych działań z jej powodu. Dlatego pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić aby pozycjonowanie było skuteczne, jest upewnienie się, że każdy element treści jest najwyższej klasy. Strona główna, strony produktów lub usług, wpisy na blogu, e-maile, opinie klientów - wszystko! Upewnij się, że odpowiadasz na pytania swoich klientów i rozwiązujesz ich problemy. Postaw się na miejscu swoich klientów i pisz treści tak, jakbyś rozmawiał z przyjacielem - ponieważ musisz mieć pewność, że Twoje treści są tak osobiste, jak to tylko możliwe.
Uczyń swoją stronę łatwą w użyciu
Posiadanie świetnych treści jest ważne, ale to nie wystarczy. Musisz także sprawić, aby ludzie mogli łatwo znaleźć i przeczytać Twoje treści. Możesz mieć najlepsze strony produktowe na świecie, ale jeśli trudno będzie je znaleźć, nikt ich nie przeczyta. I w tym tkwi problem. Musisz upewnić się, że każda strona w Twojej witrynie jest łatwa w nawigacji i zawiera wiele linków do innych stron. Jeśli odwiedzający kliknie na link i otrzyma stronę błędu lub stronę, która nie istnieje, opuści witrynę i nigdy do niej nie wróci.
Zwiększaj ruch na stronie dzięki SEO i pozycjonowaniu
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) jest czymś, co powinieneś robić na każdej stronie witryny, nie tylko na stronie głównej. Jak to zrobić? Musisz się upewnić, że każda strona w Twojej witrynie ma odpowiednie słowa kluczowe w tytule i treści. Powinieneś również umieścić odpowiednie słowa kluczowe w nazwach plików graficznych i upewnić się, że obrazy mają poprawne znaczniki ALT. Możesz również dodać słowo kluczowe raz w nagłówku H1 i raz na górze strony.
Pokaż ludziom, że jesteś godny zaufania
Jeśli próbujesz skłonić odwiedzającego do podjęcia działania na Twojej stronie, musisz zbudować jego zaufanie. Kiedy już zdobędziesz ich uwagę, musisz pokazać im, że jesteś wiarygodną, godną zaufania osobą lub firmą. Oznacza to, że należy upewnić się, że wszystkie informacje na stronie są poprawne, uczciwe i że posiadamy odpowiednie licencje i certyfikaty pozwalające na prowadzenie działalności w danym regionie. Należy również unikać nachalnego języka sprzedaży i upewnić się, że informacje kontaktowe są łatwe do znalezienia i widoczne na każdej stronie witryny. Gdy już zbudujemy zaufanie odwiedzających, należy poprosić ich o podjęcie działania. Na każdej stronie można umieścić wezwanie do działania, aby poinformować użytkowników, co mają zrobić w następnej kolejności.
Strona internetowa jest najważniejszym elementem strategii marketingu internetowego. To miejsce, nad którym masz pełną kontrolę, gdzie możesz stworzyć dokładnie takie doświadczenia, jakich oczekujesz od odwiedzających. Musisz upewnić się, że każda strona witryny jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek i że odwiedzający mogą łatwo się po niej poruszać. Powinieneś także przy każdej okazji zachęcać ich do podjęcia działania i dokonania zakupu. Jeśli chcesz rozwijać swoją firmę, musisz włożyć w to dużo pracy. Zacznij od optymalizacji swojej witryny pod kątem sukcesu marketingowego - miejsca, w którym spędzasz najwięcej czasu.