Żeby firma odniosła sukces, trzeba zadbać o odpowiednią reklamę. Coraz bardziej istotne jest pozycjonowanie strony. Na co uważać szukając specjalisty od SEO na Śląsku? Czy są rzeczy, które powinny wzbudzać naszą wątpliwość przy wyborze agencji SEO?
Gdzie szukać specjalisty od pozycjonowania stron?
Wiele z nas szukając fachowca do wykonania danej usługi, szuka go w internecie. To zdaje się być niezawodne źródło informacji. Jeśli potrzebujemy znaleźć hydraulika, to wpisujemy w wyszukiwarkę Google “Hydraulik Śląsk” i znajdujemy takiego, który nam odpowiada. Tak samo wygląda to w przypadku poszukiwania specjalisty SEO. Pomocne są też ogłoszenia pozycjonowania stron na serwisach z anonsami, gdzie firmy reklamują swoje usługi. Bezpośrednio z pozycji takiego ogłoszenia możesz skontaktować się z ekspertem SEO. W przypadku szukania specjalisty od SEO za pośrednictwem wyszukiwarki Google należy jednak zachować ostrożność – w końcu to specjaliści od algorytmów przeglądarki, poniżej wyjaśnimy ci, na co dokładnie musisz uważać.
Na co uważać, przeglądając ogłoszenia pozycjonowania stron?
Warto zwrócić uwagę na to, jaki wizerunek kreuje dana firma. Jeśli zapewniają, że są najlepszą agencją marketingową i gwarantują szybkie pozycjonowanie, powinno nas to zaniepokoić. Proces pozycjonowania daje efekty co najmniej po kilku miesiącach, nigdy nie będzie szybki. W dodatku działania SEOmożna porównać do wyjścia z labiryntu, nikt tak naprawdę nie wie, gdzie jest wyjście, każdy próbuje na swój sposób, pomocne jest więc doświadczenie i śledzenie najnowszych zmian algorytmów. Warto więc postawić na agencję SEO, która działa na rynku już co najmniej kilka lat.
Agencja SEO na Śląsku, czy aby na pewno?
Przy szukaniu odpowiedniej agencji SEO trzeba mieć oczy szeroko otwarte, czemu? Ponieważ na pierwszy rzut oka, nie wszystko jest takie, jak się wydaje. Wyszukując agencji SEO na Śląsku, oczekujemy, że znajdziemy właśnie tylko takie. Często jednak jest tak, że przy wyszukiwaniu firmy z Katowic, pojawiają nam się agencje z siedzibą w Poznaniu. Czemu tak się dzieje? Powodów może być kilka, pierwszy to wirtualne biuro, przedsiębiorstwo może mieć główną siedzibę w innym mieście, a w twoim lokalnym znajduje się tylko jeden pracownik z firmy. Drugą opcją jest… pozycjonowanie. Niektóre firmy, by zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce Google, starają się pozycjonować na różne miasta. Dlatego, znajdując firmę, upewnij się, czy jej siedziba znajduje się na Śląsku, czy tylko pozycjonuje swoją firmę na tę lokalizację.
Na co zwrócić uwagę przy umowie z agencją marketingową?
Ważne, by warunki umowy z agencją SEO były jasne i czytelne. Należy upewnić się, że w dokumencie znajduje się zapis o tym, jak dokładnie rozliczana jest praca agencji i za co płacimy. Warto określić zakres usług, by później nie okazało się, że np. optymalizacja strony jest dodatkowo płatna. Warto też sprawdzić sposób rozliczania, czy jest to opłata za efekty, za pozycję na stronie czy może abonament.