Od poniedziałku 12 grudnia linie tramwajowe nr 21, 22 i 28 znów będą dojeżdżać od strony Będzina do pętli przy urzędzie pracy.
Tramwaje wracają na pętlę po siedmiomiesięcznej przerwie: ruch na pętli w związku z jej modernizacją został wstrzymany 16 maja.
– Prace na pętli jeszcze się nie zakończyły, ale gotowy jest już układ torowy, który pozwala na przywrócenie ruchu tramwajów – mówi Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.
Na pętlę znów wjeżdżać będą linie nr 21 i 22, które obecnie z Sosnowca i Czeladzi dojeżdżają tylko do osiedla Zamkowego w Będzinie. Do pętli – zamiast tymczasowej linii nr 51 – z osiedla Zamkowego dojeżdżać będzie także linia nr 28.
W związku z wydłużeniem kursowania linii tramwajowych do przystanku Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy Pętla nastąpi skrócenie trasy autobusowej komunikacji zastępczej T-21, która od poniedziałku kursować będzie na trasie Tworzeń Huta Katowice – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy, czyli już bez obsługi przystanku Koszelew.
Z nowymi rozkładami jazdy linii 21, 22 i 28 można już zapoznać się na stronie ZTM
Modernizacja pętli jest częścią przebudowy układu drogowo-torowego między aleją Róż a granicą z Będzinem. Na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich prace wykonuje firma ZUE Kraków. Wartość inwestycji to 76 mln zł brutto: 31 mln zł za część tramwajową i 45 mln zł za część drogową finansową przez miasto.
Firma ZUE Kraków odpowiada także za realizację drugiego kontraktu, czyli modernizację układu drogowo-torowego między al. Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka. Wartość rozpoczętej w listopadzie zeszłego roku inwestycji to 75,9 mln zł brutto: 22,9 mln zł za część torową i 53 mln zł za część drogową finansowaną przez miasto.