Drukuj

W poniedziałek (29 maja) po południu na skrzyżowaniu ul. Królowej Jadwigi z ul. Wojska Polskiego został tymczasowo wprowadzony ruch okrężny.

Wyłączenie sygnalizacji świetlnej i ustawienie minironda na skrzyżowaniu z ul. Wojska Polskiego ma związek z poszerzeniem placu budowy. W poniedziałek zamknięta dla ruchu została bowiem jezdnia w kierunku centrum na 800-metrowym odcinku ulicy Królowej Jadwigi między targowiskiem a aleją Róż.

Tymczasowe rondo umożliwi utrzymanie ruchu we wszystkich kierunkach, natomiast wjazd i wyjazd z ul. 1 Maja będzie możliwy tylko od strony ul. Augustynika. Natomiast przystanek autobusowy w kierunku centrum został zlokalizowany na wysokości stacji paliw Lotos.

– Ruch w obu kierunkach odbywał się jezdnią w kierunku Gołonoga. Kierowcy jadący w stronę centrum wjeżdżają na tę jezdnię z tymczasowego ronda przy targowisku, zaś na jezdnię w kierunku centrum wracają przed skrzyżowaniem z aleją Róż z wykorzystaniem przejazdu przez torowisko – mówi Bartosz Szewczyk z Wydziały Infrastruktury Miejskiej.

Przebudowę zamkniętego odcinka ulicy Królowej Jadwigi poprzedzi budowa nowej kanalizacji deszczowej. Prace obejmą także m.in. budowę nowej zatoki autobusowej, która powstanie bliżej targowiska – na wysokości wjazdu w ulicę Korczaka. Nowością będą także zjazd i wyjazd na ulicę Królowej Jadwigi z ulicy Orzeszkowej.

– Nowy zjazd z ulicy Królowej Jadwigi powstanie na wysokości ulicy Orzeszkowej, natomiast wyjazd na Królowej Jadwigi zostanie ulokowany na wysokości ulicy Kołłątaja – mówi Zbigniew Kubik, naczelnik Wydziału Inwestycji Drogowych.

Przebudowa głównej osi miasta zakończy w 2023 roku

Przebudowa ulicy Królowej Jadwigi jest częścią modernizacji układu drogowo-torowego między al. Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka. Na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich prace wykonuje firma ZUE Kraków. Wartość inwestycji to 75,9 mln zł brutto: 22,9 mln zł za część torową i 53 mln zł za część drogową finansowaną przez miasto.

Firma ZUE Kraków odpowiada także za modernizację układu drogowo-torowego między al. Róż a granicą z Będzinem. Wartość inwestycji to 76 mln zł brutto: 31 mln zł za część tramwajową i 45 mln zł za część drogową finansową przez miasto.

Wszystkie prace mają się zakończyć przed końcem 2023 roku.