Marketing cyfrowy: co to jest, metody, zalety

Właściwie dobrana reklama pozwala na uzyskanie bardzo dobrych efektów. Jednym z typów reklamy jest digital marketing. Co dokładnie kryje się pod tym terminem? Jakie metody wykorzystuje digital marketing? Dlaczego warto go wybrać?

Czym jest digital marketing?

Termin digital marketing odnosi się do marketingu cyfrowego. To szeroka gama metod marketingowych, które wykorzystują rozwiązania cyfrowe.

Chociaż marketing cyfrowy często kojarzony jest tylko z marketingiem internetowym, to jednak wykorzystuje on również inne metody promocji, na przykład poprzez telefony, tablety, telewizory, które również mogą prezentować przekaz cyfrowy.

Metody digital marketingu

Digital marketing jest rozległą dziedziną, która obejmuje różne warianty promocji w internecie, a także przez inne metody przekazu, aby dotrzeć do klientów i zaprezentować im ofertę.

Wśród przykładowych wariantów marketingu cyfrowego znajdują się:

  • reklama w wyszukiwarce internetowej – reklama SEO, czyli optymalizacja i pozycjonowanie oraz reklama PPC (Pay Per Click), na przykład Google Ads, która polega na wykorzystaniu linków sponsorowanych prezentowanych w wyszukiwarce
  • social media marketing – marketing wykorzystujący media społecznościowe, na przykład Facebook, Instagram, może wykorzystywać także płatne metody prezentacji reklam
  • e-mail marketing – reklama polegająca na wykorzystaniu wiadomości e-mail, na przykład w formie newsletterów przekazywanych osobom zapisanym na listę subskrypcyjną
  • content marketing – metoda promocji, która wykorzystuje publikację wartościowych treści jak artykuły, wywiady, infografiki, poradniki
  • reklama przez SMS i MMS – promocja poprzez przesyłanie wiadomości na telefony klientów, na przykład z informacjami o rabatach, promocjach

Dlaczego warto wybrać digital marketing?

Marketing cyfrowy ma wiele zalet jako złożona grupa metod umożliwiających prowadzenie promocji online i na inne sposoby.

Przede wszystkim digital marketing to możliwość dotarcia do klientów na różne sposoby – nie tylko przez internet, ale również przez połączenie tej metody promocji z marketingiem tradycyjnym. To również sposób, by zróżnicować przekaz, aby uzyskać efekt otoczenia odbiorcy przez promocję i zachęcić go skuteczniej do skorzystania z prezentowanych usług, produktów.

Umiejętnie zaprojektowana kampania jest również przystępna cenowo, dlatego nie pociąga ona za sobą wysokich wydatków związanych z prowadzeniem reklamy. To zatem metoda reklamy dla każdej firmy, która chciałaby zyskać nowych klientów.