Budowa niewielkiego mostu nad Rakówką w Strzemieszycach została wydłużona do 21 lipca.
Budowa nowej „przeprawy” przez Rakówkę rozpoczęła się w kwietniu od rozbiórki starej i wyeksploatowanej konstrukcji. Ruch w kierunku ul. Strzemieszyckiej został wtedy skierowany objazdem przez ul. Narutowicza, Orkana, Łuszczaka, Szałasowizna, Wiosenną, Rodzinną i Rudną.
Wara ponad 2 mln zł budowa nowego mostka miała potrwać do końca czerwca. – Zgodziliśmy się na przedłużenie tego terminu o trzy tygodnie, a więc do 21 lipca – mówi Rafał Zwoliński, naczelnik Wydziału Inwestycji i Remontów.
– Powodem przedłużenia terminu zakończenia budowy była konieczność usunięcia kolizji z wodociągiem GPW. Pierwotny termin związany z tymi pracami został przesunięty o trzy tygodnie, więc o taki sam czas wydłużyliśmy budowę mostka – wyjaśnia naczelnik Zwoliński.
Zakończenie budowy mostka nie będzie oznaczało jego natychmiastowego otwarcia. To będzie uzależnione od odbiorów technicznych i od końca prac na skrzyżowaniu ul. Strzemieszyckiej i Puszkina, gdzie trwa budowa kanalizacji.
Budowa kanalizacji wzdłuż ulicy Strzemieszyckiej
Warto wspomnieć, że na nowej przeprawie przez Rakówkę będzie nie tylko miejsce dla samochodów i pieszych, ale także dla rowerzystów. Nowa droga rowerowa powstaje bowiem wzdłuż 850-metrowego odcinka ul. Strzemieszyckiej i właśnie przez mostek połączy się z drogą wybudowaną wcześniej wzdłuż ul. Oddziału AK Ordona.
Droga rowerowa i chodniki powstają przy okazji budowy kanalizacji deszczowej i sanitarnej wzdłuż ul. Strzemieszyckiej – od ul. Puszkina a ul. Szklanych Domów. Miedzy skrzyżowaniem z ul. Puszkina a Zespołem Szkolno-Przedszkolnym nr 5 kanalizacja jest już gotowa, podobnie jak i wodociąg, który przy okazji ułożono wzdłuż drogi. Ten odcinek jest w pierwszej kolejności asfaltowany. Pierwsze warstwy bitumiczne nakładane są połówkowo. Później ostatnia warstwa ścieralna zostanie położona na całej szerokości jezdni.