W poniedziałek 29 sierpnia na dwóch skrzyżowaniach – przy targu na Redenie oraz przy komendzie policji – zostanie wprowadzony ruch okrężny. Tymczasowe ronda w tych miejscach usprawnią ruch przy przebudowie kolejnego odcinka al. Piłsudskiego.
Wyłączenia sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach przy targu i przy komendzie mają związek z poszerzeniem placu budowy o kolejny odcinek al. Piłsudskiego: w poniedziałek 29 sierpnia zamknięta zostanie jezdnia w stronę huty między alejami a ulicą Graniczną.
– Na skrzyżowaniu alei Piłsudskiego z ulicą Graniczną ustawimy tymczasowe minirondo, podobne do tego, które od początku sierpnia funkcjonuje na skrzyżowaniu z ulicą Tysiąclecia. Znacznie większe będzie oczywiście tymczasowe rondo na skrzyżowaniu Piłsudskiego z alejami Majakowskiego i Poniatowskiego – zapowiada Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowej.
W efekcie planowanych na poniedziałek zmian, ruch w obu kierunkach – między alejami a rondem Budowniczych Huty Katowice – będzie się odbywał po jezdni w kierunku centrum. Jednocześnie zachowany zostanie dojazd do wszystkich punktów handlowych i usługowych zlokalizowanych przy zamkniętej jezdni.
W czasie zamknięcia dokończona zostanie rozbiórka przejścia podziemnego przy Damelu, wymieniona zostanie kanalizacja, powstanie nowa konstrukcja drogi.
Co ważne, w piątek (26 sierpnia) na zamkniętym wcześniej odcinku między Graniczną a Morcinka – rozpoczęło się już układanie asfaltu.
– Planujemy, że za kilka tygodni oddamy jednocześnie do użytku cały odcinek od alei Majakowskiego do ronda Budowniczych Huty Katowice – mówi Krzysztof Serafiński.
Tymczasowe ronda zostaną jednak z nami dłużej. Po oddaniu do użytku jezdni w kierunku huty, rozpocznie się przebudowa jezdni w przeciwnym kierunku.
Co się zmieni między aleją Róż a rondem Budowniczych Huty Katowice
Modernizację układu drogowo-torowego między rondem BHK a aleją Róż na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich realizuje firma ZUE Kraków. Wartość prac opiewa na 75,9 mln zł brutto: 22,4 mln zł za część tramwajową i 53,5 mln zł za część miejską.
Efektem prac będą m.in.: rondo turbinowe na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Morcinka i Leśną, zintegrowane przystanki autobusowo-tramwajowe na Mahnattanie i przy al. Róż, pochylnie rowerowe w przejściach, nowe chodniki i drogi rowerowe wzdłuż alei Piłsudskiego oraz 40 nowych miejsc do parkowania – tutaj przeczytacie szczegółowe informacje o planowanych efektach prowadzonej obecnie przebudowy torowiska i układu drogowego od ronda Budowniczych Huty Katowice do ronda przy al. Róż.