Dąbrowa Górnicza to największe pod względem powierzchni miasto województwa śląskiego. Znajdują się tu dwie huty, działa także wiele mniejszych oraz większych przedsiębiorstw z różnych branż. Prowadząc tu biznes, warto wyróżnić się na tle konkurencji np. poprzez pozycjonowanie lokalne. Co to jest? Jakie działania w tym aspekcie są podejmowane? Dla kogo sprawdzi się pozycjonowanie lokalne?
Na czym polega pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne to działania z zakresu SEO, które pozwalają na zwiększenie rozpoznawalności firmy oraz zdobycie klientów w najbliższym otoczeniu poprzez wzrost widoczności w sieci. Aby móc to osiągnąć, prowadzone są działania z zakresu on-site (na stronie internetowej), jak i off-site (poza nią). Uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania to zadanie niełatwe dla laika, dlatego pozycjonowanie stron w Dąbrowie Górniczej dobrze jest zlecić profesjonalistom, którzy mają wiedzę, doświadczenie oraz znają regionalny rynek. Te czynniki pozwalają na prowadzenie efektywnych działań w zakresie pozycjonowania lokalnego.
W kwestii on-site warto zwrócić uwagę na takie elementy, jak: odpowiednie wysycenie treści na stronie frazami kluczowymi zawierającymi lokalizację (Dąbrowa Górnicza lub jej określona dzielnica), podanie dokładnego adresu firmy oraz danych kontaktowych. Ważnymi aspektami są także użycie znaczników schema, optymalizacja meta title oraz meta description, znacznik na Mapie Google.
W kwestii działań off-site podczas pozycjonowania lokalnego w Dąbrowie Górniczej trzeba pamiętać o pozyskiwaniu linków prowadzących do strony i dodaniu się do katalogów firm. Miejscem, w którym koniecznie musi znaleźć się wizytówka firmowa, jest Google Moja Firma. Można założyć ją, nie posiadając strony internetowej przedsiębiorstwa. Dane, które są niezbędne podczas rejestracji to: nazwa firmy, profil działalności, fizyczny adres, dane kontaktowe, godziny otwarcia. Dzięki niej przedsiębiorstwo ma większą szansę na pojawienie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, a co za tym idzie dotarcie do potencjalnych klientów. Jest to także miejsce, które pozwala na interakcję z klientem — może on za pośrednictwem Google Moja Firma pozostawić swoją opinię oraz ocenę danego miejsca.
Dla jakich firm sprawdzi się pozycjonowanie lokalne w Dąbrowie Górniczej?
Jak widać, pozycjonowanie lokalne to szeroki zakres prac pozwalających na zwiększenie widoczności wśród mieszkańców miasta. Jest ono kierowanego głównie do okolicznych sprzedawców oraz usługodawców, którzy prowadzą działalność na określonym terenie. Z tego typu SEO korzystają m.in.:
- gastronomia,
- usługi budowlane oraz remontowe,
- warsztaty samochodowe,
- zakłady fryzjerskie i kosmetyczne,
- kwiaciarnie,
- usługi specjalistyczne — lekarze, prawnicy,
- niewielkie butiki,
- placówki edukacyjne,
- kluby sportowe i siłownie,
- hotele,
- biblioteki.
Pozycjonowanie lokalne na Dąbrowę Górniczą czy cały Śląsk?
Decydując się działania związane z pozycjonowaniem lokalnym biznesu z Dąbrowy Górniczej, warto rozważyć, czy skupić się jedynie na mieście lub jego poszczególnych dzielnicach, czy poszerzyć SEO o miasta ościenne, takie jak: Będzin, Sosnowiec, Mysłowice, Jaworzno czy Katowice? W większości przypadków dobrym rozwiązaniem będzie rozreklamowanie się także poza miastem. Wynika to z faktu, że Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia jest bardzo dobrze skomunikowana transportem drogowym, kolejowym oraz miejskim co oznacza, że klienci zainteresowani danym produktem lub usługą mogą bardzo łatwo dostać się do Dąbrowy Górniczej w celu sfinalizowania transakcji.