Drukuj

Przebudowa części ul. Uklańskiego zbliża się do końca, co oznacza, że już wkrótce autobusy będą mogły wrócić do obsługi przystanków Gołonóg Dworzec PKP i Gołonóg Osiedle. Chyba że część linii już na stałe pozostanie na obecnej trasie. Prezydent zapytał o to mieszkańców.

Od 1 czerwca linie autobusowe nr 18, 55, 140, 237, 637, 638, 690, 807, 814, 903N i M2 kursują z pominięciem przystanków „Gołonóg Dworzec PKP” i „Gołonóg Osiedle”. Wszystkie zatrzymują się obecnie na tymczasowym przystanku „Gołonóg Szkoła” zlokalizowanym na wysokości Szkoły Podstawowej nr 18 przy al. Piłsudskiego.

W opinii części mieszkańców tymczasowy przystanek „Gołonóg Szkoła” mógłby w tym miejscu pozostać już na stałe, służąc mieszkańcom osiedla Cieszkowskiego i mieszkańcom Górki Gołonoskiej.

– Też skłaniam się ku temu, by ten przystanek pozostał w tym miejscu już na stałe – odpowiadał kilka miesięcy temu prezydent Marcin Bazylak na sugestie mieszkańców, by przystanku nie likwidować.

W środę – na swym facebookowym profilu – prezydent zapytał mieszkańców o opinię w sprawie przystanku Gołonóg Szkoła i linii, które ewentualnie już na stałe mogłyby się na nim zatrzymywać.

W opinii przedstawicieli Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, która finansuje kursowanie metrolinii, na stałą trasę – z obsługą przystanków Gołonóg Dworzec PKP i Gołonóg Osiedle – powinna powrócić linia M2.

W przypadku pozostałych linii decyzja należy do miasta i mieszkańców – podkreśla Aleksander Sobota, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Opinie w sprawie przystanku Gołonóg Szkoła można przekazywać także e-mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Nowy układ komunikacyjny z rondami i tunelem pod torami

Przebudowa alei Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego jest częścią wartych 67,5 mln zł prac przy budowie nowego układu torowo-drogowego. Na stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg powstaną dwa zewnętrzne perony oraz przejście podziemne pod torami. W miejscu istniejącego peronu zachowana zostanie rezerwa pod nowe tory kolei metropolitalnej.

Częścią nowego układu drogowego będą ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej.

Przede wszystkim jednak przejazd przez tory zostanie zastąpiony bezpiecznym tunelem dla pieszych, rowerzystów i kierowców. Projekt przewiduje także powstanie nowych chodników i dróg rowerowych.

Planowo wszystkie prace w Gołonogu mają się zakończyć w I kwartale 2023 roku.