Na przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg od niedzieli 11 grudnia podróżni korzystają z drugiego nowego peronu.
Czytelne oznakowanie i tablice informacyjne, a po zmroku także oświetlenie ułatwiają orientację na otwartym w niedzielę peronie od strony ul. Parkowej. Na peronie zamontowano także nowe wiaty i ławki.
Otwarcie peronu było możliwe dzięki zakończeniu prac torowych i sieciowych między Dąbrową Górniczą a Dąbrową Górniczą Ząbkowicami. Od niedzieli 11 grudnia pociągi kursują po dwóch nowych torach.
Budowa nowych zewnętrznych peronów – od strony ul. Parkowej i przy dworcu kolejowym – jest częścią przebudowy układu drogowo-torowego w Gołonogu. Największą korzyścią dla mieszkańców będzie otwarcie przejazdu pod wybudowanym przy stacji wiaduktem. Znajdą się pod nim jezdnia, droga rowerowa i chodnik.
Dodatkowo komunikację między peronami ułatwi przejście podziemne. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły korzystać z wind. Zakończenie prac planowane jest w II kwartale 2023 roku. Do tego czasu czynny będzie przejazd przez tory, który zapewnia także dojście do peronów.
Co ważne, miejsce po wyburzonym starym peronie zostanie zachowane jako rezerwa pod dwa tory dla kolei dalekobieżnych, które w przyszłości zamierza wybudować PKP PLK. Pozwoli to oddzielić ruch kolei metropolitalnej od dalekobieżnej, a tym samym zwiększyć liczbę kursów pociągów lokalnych.
Warta 55 mln zł inwestycja w Gołonogu jest wspólnym przedsięwzięciem miasta i spółki PKP PLK. Poza układem torowym zmienia się także układ drogowy: będą go współtworzyć dwa ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego z ul. Uklańskiego oraz ul. Parkowej z Wczasową. Wzdłuż częściowo przebudowanych ulic przy okazji powstaną nowe chodniki i droga rowerowa.