UM Dąbrowa Górnicza: Koniec objazdu. Pięć linii autobusowych wraca na stałe trasy

2 min czytania

W związku z zakończeniem prac na ulicy Strzemieszyckiej, 28 grudnia autobusy linii M109, 49, 84, 984 i 903N wrócą na stałe trasy. Przy tej okazji na prośbę mieszkańców w weekendowym rozkładzie M109 pojawi się dodatkowy poranny kurs.

Powrót autobusów na przebudowany odcinek ulicy Strzemieszyckiej oznacza, że do obsługi wracają przystanki Strzemieszyce Fabryka i Strzemieszyce Srocza Góra. Na tym drugim w kierunku centrum i Sławkowa zamontowane zostały nowe wiaty. W tym tygodniu pojawiły się na nich tablice z nową nazwą Srocza Góra”, która zastąpiła nazwę Stację Paliw”.

Przy okazji powrotu autobusów na stałe trasy, w weekendowym rozkładzie metrolinii M109 pojawi się poranny kurs (5.18 z przystanku Osiedle Mydlice Pętla) , który umożliwi dojazd do pracy w Strzemieszycach na godz. 6 w soboty i niedziele (przyjazd 5.47 na przystanek Strzemieszyce Fabryka).

Koniec prac, koniec objazdu

Objazd ulicami Narutowicza, Orkana, Łuszczaka, Szałasowizna, Wiosenną, Rodzinną i Rudną został wprowadzony w kwietniu zeszłego roku z powodu budowy nowego mostu nad Rakówką oraz przebudowy ulicy Strzemieszyckiej. W ramach tej drugiej inwestycji wzdłuż niemal kilometrowego odcinka drogi powstała grawitacyjna kanalizacja deszczowa i sanitarna oraz nowy wodociąg.

Przy okazji wartej ponad 17 mln zł inwestycji powstały również nowe chodniki oraz droga rowerowa , która za przejazdem kolejowym łączy się z drogą wybudowaną w 2020 roku wzdłuż ulicy Oddziały AK Ordona.

Nowa jest także sygnalizacja świetlna przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 5. Sygnalizacja działa w systemie zawsze czerwone” , co oznacza, że na sygnalizatorze stale wyświetla się światło czerwone, które zmienia się dopiero gdy pojazd zbliży się do przejścia z obowiązującą w danym miejscu prędkością. Oczywiście pod warunkiem, że na przejściu nie ma wtedy pieszych. Piesi natomiast zielone światło dla siebie wzbudzają odpowiednim przyciskiem.

Wspomniany most nad Rakówką zastąpił starą konstrukcję z końca lat 70. XX wieku. Na nowym obiekcie zaprojektowanym i wybudowanym za ponad 2 mln zł piesi mają do dyspozycji szeroki na 2,2 m chodnik po jednej stronie mostu oraz szerszy (3,5 m) ciąg pieszo rowerowy po drugiej stronie.

Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci/koniec-objazdu-piec-linii-autobusowych-wraca-na-stale-trasy/

Autor: krystian