UM Dąbrowa Górnicza: Nowe zegary zawisły na drugim peronie w centrum. Koniec prac jest bliski
Zegary, które zainstalowano właśnie pod nową wiatą na stacji w centrum Dąbrowy Górniczej nie odmierzają jeszcze czasu, niemniej to znak, że przebudowa peronu nr 2 powoli zmierza do końca.
Przebudowa peronu nr 2 to część budowy nowego układu drogowo-torowego przy stacji kolejowej w centrum. W ramach wartej 229 mln zł inwestycji wspólnego przedsięwzięcia miasta i PKP PLK powstają m.in. tunele pod torami: drogowo-pieszo-rowerowy na przedłużeniu ul. Kościuszki oraz pieszo-rowerowy przy ul. Konopnickiej.
Z ulicami Limanowskiego i Kolejową oraz dworcem wybudowany od nowa peron drugi został skomunikowany przejściem podziemnym pod torami.Osobom z niepełnosprawnościami oraz rodzicom z małymi dziećmi poruszanie się po stacji ułatwiają również windy.
Wspomniane przejście podziemne i windy w przyszłości ułatwią także komunikację z parkingami, które powstaną po obu stronach torów i pomieszczą około 375 samochodów.
O tym, że przebudowany peron nabiera docelowych kształtów, świadczą prowadzone tam właśnie prace. Przy wyjściu z przejścia podziemnego widać już stalową konstrukcję, na której montowane będzie poliwęglanowe zadaszenie schodów. Natomiast pod peronową wiatą trwa montaż opierzenia.
Poza montażem paneli pod wiatę trwa też montaż okablowania pod urządzenia Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, a także oświetlenia wylicza Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z firmy Nowak Mosty.
W kolejnym etapie na peronie montowanie będą głośniki, wyświetlacze i system kamer. Pod peronową wiatą peronie pojawiły się już natomiast trzy zegary, bo nie kolidują z prowadzonymi tam pracami”.
Ostatnim etapem prac będzie montaż dwóch wiatrołapów pod wiatą, które zapewnią pasażerom ochronę przed wiatrem wyjaśnia Arkadiusz Stolarz. I dodaje, że do odbiorów technicznych peron drugi ma zostać zgłoszony w marcu przyszłego roku.
Nieco później zadaszenie zyska peron pierwszy, który powstał przy samym budynku dworcu. Tam prace na razie nie będą prowadzone: teren został przekazany firmie Berger Bau, która lada moment rozpocznie przebudowę zabytkowego dworca.
Wspólną inwestycję PKP PLK i miasta za 229 mln zł realizują dąbrowskie spółki Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Prace dofinansowane 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego i 26 mln zł z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii planowane są do końca marca 2023 roku.
Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, dabrowa-gornicza.pl/aktualnosci/nowe-zegary-zawisly-na-drugim-peronie-w-centrum-koniec-prac-jest-bliski/
Autor: krystian