Drukuj

Jak szybko wymienić popsutą dętkę, naprawić łańcuch czy wyregulować źle działającą przerzutkę? Tego będzie można się nauczyć podczas bezpłatnych szkoleń, organizowanych przez laureatów konkursu „Model biznesowy dla Dąbrowy”.

Szkolenia z podstawowej naprawy rowerów, prowadzone przez właścicieli „Serwisu rowerowego Szymon i Tomasz”, odbędą się 27 stycznia i 3 lutego. Dodatkowe informacje i zapisy na stronie fb.me/e/2Y3GNF52t Liczba miejsc ograniczona.

Chociaż na razie mamy zimę i możliwości jazdy jednośladem są ograniczone, to na pewno wiedza i umiejętności techniczne przydadzą się podczas sezonu wiosenno-letniego.

Szymon Skubiszewski, współwłaściciel serwisu, w listopadzie uplasował się na III miejscu miejskiego konkursu „Model biznesowy dla Dąbrowy”.

– Z moim wspólnikiem Tomaszem prowadzimy serwis rowerowy. W naszym biznesie chodzi o to, że dbamy o rowery klientów, a nie tylko je naprawiamy. Zadowolony klient to taki, który czerpie przyjemność z jazdy i może jeździć bezpiecznie. Oprócz przeglądów czy napraw można do nas zwrócić się po radę w sprawie konserwacji czy ulepszania sprzętu. Oferujemy też przechowalnię rowerów – mówił.

Konkurs „Model biznesowy dla Dąbrowy” to propozycja dla tych, którzy mają dobrze przemyślany pomysł na biznes i zaplanowane działania, jak wprowadzić go w życie. Jego celem jest rozwój przedsiębiorczości w mieście. Do jego zeszłorocznej, drugiej edycji, zgłaszać mogli się ci, którzy myślą o rozkręceniu działalności gospodarczej, a także osoby które prowadzą ją nie dłużej niż 5 lat. Chodziło w nim o wyłonienie oryginalnego, najbardziej innowacyjnego, spójnego merytorycznie oraz finansowo przedsięwzięcia biznesowego, które będzie realizowane w Dąbrowie Górniczej. Pula nagród w konkursie wyniosła 63 tys. zł.

W pierwszej fazie, do której zgłosiło się 13 osób, należało przedstawić swój model biznesowy i przejść szkolenie online. Przed tym do dyspozycji były bezpłatne porady i konsultacje w Dąbrowskim Inkubatorze Przedsiębiorczości. Zakwalifikowanych do drugiego etapu czekały warsztat z prezentacji. Finaliści wystąpili podczas gali w Pałacu Kultury Zagłębia. Każdy z nich przedstawił prezentację na temat swojego biznesu, później odpowiadał na pytania jurorów i publiczności. Za trzy czołowe miejsca przyznano nagrody pieniężne. Wszyscy uczestnicy finału otrzymali nagrody od sponsorów i partnerów konkursu, m.in. szkolenia językowe i wsparcie marketingowe.

Głównym organizatorem konkursu było miasto Dąbrowa Górnicza, a partnerami i sponsorami Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A., PKO Bank Polski S.A., Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, agencja reklamowa MOM STUDIO Sp. z o.o., Centrum Kempingowe ALL FOR CAMP, JACO.PRO – broker nowych technologii i marketingu, Active Point, British School – Ogólnopolska Szkoła Językowa, Nemo – Wodny Świat Dąbrowa Górnicza Sp. z o.o., UX WEB – agencja interaktywna i reklamowa, English Club – Klub Językowy, Loud & Proud. W jury zasiedli m.in. przedstawiciele KSSE S.A., banku PKO, Zagłębiowskiej Izby Gospodarczej, a także reprezentanci instytucji wspierających biznes.A