Drukuj

16 sierpnia przed południem ulica Uklańskiego została zamknięta tuż za wjazdem do Intermarche. To jednocześnie początek prac przy budowie docelowej jezdni od nowego ronda do tunelu pod torami.

Zamknięcie ma związek z budową nowego układu drogowego przy stacji w Gołonogu. Po przebudowie i otwarciu alei Zagłębia Dąbrowskiego, teraz przyszła pora na ulicę Uklańskiego (dawna ulica Piecucha).

– Na wyłączonym z ruchu odcinku – za wjazdem do Intermarche a nowym rondem – drogowcy zaplanowali przekładkę gazociągu i budowę kanalizacji oraz ułożenie warstw konstrukcyjnych jezdni na docelowej już wysokości – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.

W tym samym czasie zmieni się nieco przebieg by-passa, którym kierowcy przejeżdżają obecnie na drugą stronę torów.

– Dzięki przełożeniu ruchu na zmienioną nieco w przebiegu drogę tymczasową będziemy mogli wybudować docelową drogę od ronda do tunelu pod torami – wyjaśnia Maciej Woźniak, kierownik robót z firmy Nowak-Mosty.

W czasie zaplanowanego na cztery tygodnie zamknięcia części ulicy Uklańskiego ruch w kierunku tymczasowego przejazdu przez tory odbywa się przez ulicę Wybickiego oraz aleję Zagłębia Dąbrowskiego i dalej przez wspomniany by-pass. Z tego powodu na objeździe nadal pozostają też linie autobusowe, które obsługują tymczasowy przystanek przy SP nr 18.

Dwa ronda i tunel pod torami

Przebudowa ulicy Uklańskiego jest częścią budowy nowego układu komunikacyjnego przy stacji PKP w Gołonogu. Współtworzą go dwa ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego z ul. Uklańskiego oraz ul. Parkowej z Wczasową. Bezkolizyjny i bezpieczny przejazd oraz przejście z jednej strony miasta na drugą zapewni budowany jednocześnie tunel pod torami. Przy okazji powstanie także droga rowerowa.

Nowy będzie także układ torowy: od kwietnia pasażerowie korzystają już z nowego peronu przy budynku dworcowym, drugi peron powstał od strony ul. Parkowej. W budowie jest jeszcze przejście dla pieszych między peronami.

Warte 67,5 mln zł prace w Gołonogu – zlecone przez miasto i spółkę PKP PLK firmie Nowak-Mosty – mają się zakończyć w pierwszym kwartale 2023 roku.