Kiedyś priorytetem było zdobycie jak największej liczby polubień i jak największej liczby fanów do fanpage’a. Według analityków mediów społecznościowych to nie ma tak wielkiego znaczenia jak jakość tych fanów, a więc to czy faktycznie angażują się w społeczność do której należą. W dobie serwisów takich jak Instagram i LinkedIn można zauważyć pewien trend polegający na zbieraniu dużej ilości fanów i kontaktów. Trend, który powoli traci na znaczeniu, bo zaczyna się liczyć zaangażowanie, które idzie za taką liczbą fanów, a nie ilość gapiów.

Polubienia do Facebook można do dziś zakupić za pośrednictwem różnych serwisów aukcyjnych. Jak łatwo się domyślić są one jedynie liczbą, suchą statystyką i nie odzwierciedlają prawdziwej popularności danego fanpage’a. Jak łatwo się domyślić lepsze zaangażowanie fanów wpływa na sprzedaż i chęć wyboru produktu danej firmy. Zwiększa też szansę na to, że pewne produkty zostaną ocenione, skomentowane, a nawet polecone znajomym, bo użytkownik będzie czuł większą więź z taką marką. Można sobie wyobrazić, że takie działania będą bardziej efektywne niż sama reklama. Jak więc sprawić, aby użytkownicy skupieni wokół społeczności firmowego fanpage’a czuli się bardziej zaangażowani? Postaw na skuteczny marketing w sieci!

Wartościowe teksty z multimediami

Praktycznie nigdy nie można pozwolić na to, aby pojawił się na fanpage’u jedynie sam tekst, bez żadnych multimediów. Wystarczy grafika, zdjęcie lub wideo, aby dana treść była znacznie bardziej pozytywnie odebrana i dostrzeżona na ścianie innych tekstów, a więc nie pominięta w natłoku treści publikowanych przez konkurencyjne strony fanów. Duża popularnością cieszą się grafiki zawierające wartościowe dane, a więc infografiki – ciekawe wykresy wraz z danymi statystycznymi stanowią nie lada ciekawostkę dla praktycznie każdego, bez względu na wiek czy zainteresowania.

Pytaj użytkowników o zdanie

Publikując treści warto formułować na końcu tekstu pytanie, które zaangażuje zainteresowane osoby do tego, aby wyrazić opinię poprzez pozostawienie komentarza pod danym postem. Niezwykle kluczowe w tym przypadku jest skomentowanie odpowiedzi użytkownika, co pozwoli nagrodzić jego wysiłki, a tym samym utwierdzić w przekonaniu, że administracja fanpage’a czyta komentarze i potrafi się rzeczowo do nich ustosunkować. Warto też tworzyć posty w formie ankiet, pokazując w ten sposób, że użytkownicy mają wpływ na to co może pojawić się na fanpage’u lub zdecydować o kwestiach związanych na przykład z dobrem koloru do danego produktu, który trafi wkrótce do sprzedaży.