Prace przy przebudowie układu drogowego w rejonie gołonoskiego dworca zmierzają do końca. Ulice i nowe ronda są już wyasfaltowane, niedługo nawierzchnię zyskają również drogi rowerowe. Wprowadzone rozwiązania upłynniają ruch i podnoszą bezpieczeństwo.
W nocy z niedzieli na poniedziałek układana była warstwa ścieralna asfaltu na rondzie na skrzyżowaniu al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego, a także na jezdni tej ulicy. Po 12 czerwca zaplanowano wykonywanie asfaltobetonowych nawierzchni na drogach rowerowych, które przy przejazdach przez jezdnie pokryte będą żywiczną powłoką w kolorze czerwonym. Pod koniec miesiąca malowane będzie także oznakowanie poziome. Prace wykończeniowe i porządkowe mają potrwać do końca czerwca.
Pod torami zamiast przejazdem
Nowy układ torowo-drogowy przy stacji Dąbrowa Górnicza – Gołonóg to wspólna inwestycja miasta i PKP PLK S.A, warta 67,5 mln zł. i realizowana przez dąbrowską spółkę Nowak – Mosty. W jej ramach wybudowano m.in. ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. 28 kwietnia otwarta została droga pod torowiskiem, która zastąpiła dotychczasowy przejazd kolejowy. Obok jezdni biegnie chodnik i droga rowerowa.
Wprowadzone rozwiązania usprawniają ruch w tym rejonie i ułatwiają przemieszczanie się między stronami miasta przedzielonymi torami. Przejście czy przejazd dołem poprawia również bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców, bo eliminuje ryzyko niezwykle groźnego potrącenia czy zderzenia z pociągiem.
W ramach inwestycji na stacji w Gołonogu powstały dwa zewnętrzne perony z torami kolei metropolitalnej oraz przejście podziemne pod torowiskiem. W miejscu starego peronu została zachowana rezerwa dla torów kolei dalekobieżnej, co w przyszłości pozwoli oddzielić ruch lokalny od dalekobieżnego i zwiększyć częstotliwości kursowania połączeń metropolitalnych.